~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به سوء مدیریت عربستان در بحران منا اشاره کرد و گفت: عربستان در این بحران نتوانست خودش را نشان دهد و فاجعه ای رقم خورد که از صفحات تاریخ پاک نخواهد شد و شاید اگر به موقع اقدام می‌کردند، تلفات انسانی آنقدر زیاد نبود.

وی در ادامه افزود: با اینکه عربستان از ورود و همکاری امدادگران ما جلوگیری می کرد ولی ما در بحث امدادرسانی به موقع وارد شدیم، مجروحان را به بیمارستان های ایرانی و مجروحان بدحال را نیز به بیمارستان های سعودی منتقل کردیم.

قاضی عسگر با بیان اینکه کادر درمانی و پشتیبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در حج امسال انصافا خیلی زحمت کشیدند، گفت: مرکز پزشکی حج و زیارت یاری بسیاری به مردم رساندند که من همین جا از همه آنان تقدیر می کنم.

وی تاکید کرد: در بحران منا نیروهای امدادی هلال احمر بسیار زحمت کشیدند و بعد از این بحران نیز در جست و جوی اجساد جانباختگان بسیار فداکارانه خدمت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به فعالیت تیم های تجسس اشاره کرد و گفت: چندین روز است که گروه های تجسس ما شب و روز در میان اجساد جانباخته برای شناسایی و تشخیص هویت جانباختگان ایرانی در حال جستجو هستند.

قاضی عسگر با انتقاد از عدم اطلاع رسانی صحیح عربستان در بحران منا، افزود: این کشور برای چنین بحرانی آمادگی لازم را نداشت.

وی همچنین به حرکت جمعیت میلیونی زوار در اربعین حسینی (ع) به سمت کربلای اشاره کرد و گفت: با اینکه عراق زیرساخت های عربستان را ندارد اما این جمعیت با همکاری تمامی متولیان امر هیچ آسیب جدی نمی بیند.