~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا نیاز به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است؟»، اظهار داشت: سند تحول بنیادین یک سند جامع استراتژیک برای آموزش و پرورش است که تا سال 1404 باید اجرا و مقدار اجرای آن در هر سال و مجریان آن در نقشه راه سند تحول آمده است.

وی افزود: نقشه راه سند تحول راهکارهای 131 گانه سند را بررسی و 320 برنامه از آن استخراج شده است که کدام برنامه‌ها در سال 94، 95 و 96 باید اجرا شود.

نوید ادهم ادامه داد: مجریان برگزاری فعالیت‌ها مشخص شده است که کدام معاونت اجرا و همکاران آن چه بخش‌هایی هستند و بخش نظارتی که به آموزش و پرورش مربوط می‌شود در خود این دستگاه و بخشی که خارج از آموزش و پرورش است نیز مشخص شده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اعتباری که برای کیفیت بخشی سند تحول در نظر گرفته شده است، گفت: در سال گذشته 250 میلیارد تومان و در سال جاری 300 میلیارد تومان به کیفیت بخشی سند تحول اختصاص داده شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا عدد مربوط به کیفیت بخشی تماماً صرف این موضوع می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات مربوط به سال گذشته به طرح تعالی مدرسه که 5700 مدرسه انتخاب و آموزش‌هایی به مدیران داده شد، اختصاص یافت.

نوید ادهم افزود: عدد این اعتبار شفاف اما کوچک است؛ به عنوان نمونه یکی از احکام سند تحول این است که تمام مدارس باید به سیستم‌های فناوری مجهز شوند که عددهای میلیاردی نیاز دارد، یا اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه در هر منطقه آموزش و پرورش یک موزه علوم و فنون تهیه شود و اگر قرار باشد سند تحول در تمامی ابعاد عملیاتی شود نیاز به اعتبارات بالایی دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا اعتبار مربوط به کیفیت بخشی سند تحول در جای دیگر هزینه می‌شود؟»، گفت: خیر، این پول اندک است و در سر جمع آموزش و پرورش چیزی نیست ضمن اینکه وقتی بین آموزش و پرورش مناطق توزیع می‌شود عدد کوچک است.

وی افزود: به عنوان نمونه دیگر، تعداد پژوهش سراهای دانش‌آموزی 300 عدد بود که با افزایش 101 عددی آن را به میزان 401 پژوهش سرا رساندیم که بخشی از اعتبارات مربوط به کیفیت بخشی سند تحول در آنجا هزینه شد.