~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا سردار محمد شرفی در سومین مراسم گردهمایی بزرگ یگان‌های حفاظت از دستگاه‌های کشوری که همزمان با هفته ناجا در تالار ایوان شمس برگزار شد با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: امیدواریم مقصرین این حادثه مجازات شوند و مدیریت حرمین شریفین نیز با مشارکت کشورهای اسلامی صورت گیرد تا بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌ها باعث بروز خسارت‌های مادی و معنوی برای جهان اسلام نشود.

وی با اشاره به ضرورت امنیت فراگیر و پایدار درکشور خاطرنشان کرد: امروز اقتدار پلیس در حوزه‌های مختلف از قوای مطمئنعه جامعه است و اگر جامعه را به پیکری زنده تشبیه کنیم باید برای حفاظت از آن در برابر عوارض و بیماری‌های اجتماعی اقدام کنیم که این وظیفه برعهده نیروهایی است که تخصص و مهارت یافته‌اند تا از جامعه محافظت کنند.

وی با اشاره به رشد مراکز خدماتی صنعتی، اقتصادی و ... در جامعه، خاطرنشان کرد: چنانچه عناصر حفاظتی در این فرآیندها ایفای نقش نکرده باشند تعلقات منافع ملی در معرض خطر واقع خواهد شد چرا که همواره سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان و آحاد سرمایه‌گذاری‌ها روی بستر امنیت بنا می‌شود.

شرفی با بیان اینکه یگان‌های حفاظت حریمی را پدید می‌آورد که سرمایه‌ها، دارایی‌ها و اشخاص می‌توانند در تمام عرصه‌ها فعالیت کنند، گفت: همچنین این یگان‌ها باعث ایجاد اشتغال زایی و فرصت تجدید قوا در جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه یگان‌های حفاظتی تنها تامین کننده امنیت در یک کارخانه، فرودگاه، بانک و یا مراکز درمانی نیستند گفت: وجود این افراد بیانگر امنیت روانی صاحبان، مخاطبان و مراجعان است.

تقویت یگان‌های حفاظتی نشانگر ناامنی نیست

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه تقویت یگان‌های حفاظتی نشانگر ناامنی نیست، گفت: از این رو فراوانی آنان نیز شدت بحران را نمایان نمی‌کند بلکه این نیروها با حضوری کم تنش، خطرات و خطاهای امنیتی را پیشاپیش و با کمترین هزینه کنترل و از مراکز هدف دور نگه می‌دارند ودر عین حال به بزه فرصت بروز و ظهور نمی‌دهند.

شرفی ادامه داد: پلیس پیشگیری در ایمن سازی جامعه خاموش‌ترین و موثرترین نیرو به حساب می‌آید.

به گفته شرفی، در حال حاضر یگان‌های حفاظت سازمان زندان‌ها، انرژی اتمی، شیلات، میراث فرهنگی، جنگل‌ها و مراتع، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، قوه قضائیه، صدا و سیما، بنادر و دریانوردی، راه آهن و فرودگاه‌ها در اجرای مواد قانونی برنامه‌های سوم چهارم و پنجم توسعه تشکیل شده و در راستای واگذاری ماموریت‌های غیر امنیتی، یگان‌های حفاظت وزارت نیرو، نفت، اطلاعات و بانک‌ها نیز تشکیل خواهد شد.