به گزارش پارس به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این کنفرانس که با حضور تعدادی از وزرا، اساتید دانشگاه، مقامات دولتی و کارشناسان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شده است، سخنرانی خواهد کرد.

به گفته «مسعود نیلی» مشاور اقتصادی رییس جمهوری در این کنفرانس، ۹ نشست تخصصی برگزار و در مجموع با ارائه ۴۰ مقاله و ۲۰ سخنرانی، مباحث کلان اقتصاد به صورتی متراکم بررسی می شود.

وی تصریح کرد:نگاه ما در این کنفرانس، معطوف به مسایلی خواهد بود که اقتصاد کشور در حوزه سیاست گذاری نیازمند آن است و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

مشاور اقتصادی رییس جمهوری که دبیر نخستین کنفرانس اقتصاد ایران است، بررسی دوره های رونق و رکود اقتصاد ایران را محور اصلی نشست «رشد اقتصادی و چرخه های تجاری» بیان و خاطرنشان کرد این نشست معطوف به دستیابی به تحقق حداکثریِ رشد اقتصادی و استمرار خروج از رکود است.

به گفته نیلی، با در نظر گرفتن چشم انداز اقتصاد کشور، در نشست توسعه نظام مالی، تحقق رشد اقتصادی در تنگناهای مالی موجود با تجهیز منابع مالی مورد توجه قرار می گیرد که یکی از پربارترین نشست های کنفرانس خواهد بود.

وی، مسایل اصلی حوزه نظام مالی و بازار سرمایه را محور اصلی نشست نظام مالی بیان کرد و گفت: سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی در این نشست و با ارائه ۸ مقاله، ابعاد مهم حوزه مالی ارزیابی و در حوزه نفت و انرژی به عنوان یکی از مهمترین مباحث اقتصاد جهان، نسشتی ویژه برگزار خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری اولین کنفرانس اقتصاد ایران اضافه کرد: بازار کار، اشتغال و بیکاری نیز از دیگر محورهایی است که در نشستی ویژه در این کنفرانس به آن پرداخته می شود.

این کنفرانس فردا نیز ادامه خواهد داشت.