به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس گری‌ لوییس نماینده سازمان ملل متحد در ایران امروز در دومین نشست رهبران مدارس ایمن که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: 4 فرصت را برای مدیریت سیاره زمین داریم که یکی از آنها در ماه سپتامبر در نیویورک مطرح شد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای بود که در مورد اهداف توسعه پایدار و اینکه چطور مصرف کرده و چطور تولید کنیم، بحث شد و ما اولین نسلی هستیم که دانش و فناوری کافی برای پایان دادن به فقر را داریم.

گری لوییس افزود: امسال در پاریس بررسی می‌کنیم چطور با سیاره زمین رفتار کنیم تا پایدار بماند و فرصت چهارم سال آینده در استانبول در اجلاس سران حقوق بشر دوستانه است و بر اساس آن، این اقدامات را انجام می‌دهیم.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران یادآور شد: ما باید محافظان سیاره زمین باشیم و یکی از اهداف کنفراس این بود تا بتوانیم حوادث و بلایای را در سال 2030 در مدارس کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه من هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران هستم، گفت: در ایران پایه خوبی داشتیم و ایران در چند سال گذشته 4 میلیارد دلار در تجهیز مدارس هزینه کرده است و نیز ایران در سال 2006 تا 2014 سابقه خوبی در افزایش مدارس ایمن ثبت کرده و 40 درصد مدارس ناایمن را کاهش داده است؛ این بزرگترین نرخ مقاوم سازی مدارس در دنیاست و این اقدام ایران باعث نجات جان افراد است.

گری لوییس با بیان اینکه به همکاری با دولت ایران ادامه می‌‌دهیم، تصریح کرد: امیدواریم همکاری ایران KDC ادامه داشته باشد و ما چارچوبی تهیه کردیم که 5 اولویت شامل کاهش فقر،‌ بهبود سلامت عمومی، کمک به محیط زیست برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش مخاطرات حوادث، در آن دیده شده است.