به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس در ابتدای جلسه شورای اداری اوقاف البرز، حجت الاسلام صالحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز باقدردانی از همکاران و ادارات به واسطه برنامه های دهه ولایت و کرامت، ضایعه عروج ملکوتی تعداد زیادی از هموطنان را در سرزمین منا تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آنان علو درجات را و برای بازماندگان صبر آرزو کرد.

صالحی تمام مسئولیت را متوجه دولت بی تدبیر عربستان دانست و گفت: متاسفانه بی‌تدبیری و بی‌توجهی و عدم کفایت سران سعودی به یقین باعث این فاجعه گردید و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید سران سعودی مسئولیت این سهل انگاری را بپذیرند.

وی افزود: اگر دولت بی کفایت عربستان نمی‌تواند مسئولیت‌پذیر باشد باید آن را به دیگر کشورهای اسلامی واگذار نماید چرا که همانطور که خیل عظیم و میلیونی زائران حضرت اباعبداله در اربعین مدیریت شد به یقین جوانان غیور مسلمان می توانند کنگره حج را نیز مدیریت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر دفن جانباختگان واقعه منا در مزار شهدا گفت: در استان البرز و در شهر کرج نیز برنامه‌ریزی برای این موضوع صورت گرفته و تدبیر شد در شهر کرج این ابدان مطهر در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) به خاک سپرده شوند.