~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا بهزاد افشار در دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان چهارمحال و بختیاری که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، اظهارکرد: به دنبال آسیب شناسی و آسیب‎زدایی از پیکره شوراها به عنوان یک نهاد مردمی هستیم.

وی تاکید کرد: باید از شوراها به عنوان یک ظرفیت عظیم مردمی به نحو کامل استفاده شود، اگرچه مشکلات و گرفتاری‎ها در شوراها نیز مانند هر نهاد دیگری وجود دارد.

افشار گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‎هایی که مورد توجه قرار نگرفته، شکل نگرفتن شوراها در جایگاه اصلی خود بوده به این معنا که تغییر جایگاه شورای شهر به شهرداری یا شورای روستا به دهیاری صورت گرفته است.

به گفته وی، در ارتباط با ضوابط و تشکیلات شهرداری‌ها از جمله انتخاب شهردار یک آیین نامه جدید به دولت ارائه شده است که در آن علاوه بر شیوه انتخاب شهرداران نسبت به حقوق، مزایا و نوع ماموریت‎ها، استخدام شهرداران نیز تعیین تکلیف شده است که برای اجرایی شدن نیاز به تصویب مجلس دارد.

افشار در ارتباط با حوزه اختیارات شوراها نیز گفت: دستگاه‎ها و نهادهای اجرایی ملزم به اجرای تصمیمات و مصوبات حوزه کاری شوراها هستند؛ درغیر این صورت شوراها بیشتر نقش تصمیم سازی دارند.