پس از موضوع انتخاب شدن شهردار توسط مردم که جنجال های بسیاری را در پی داشت، موضوع اختیار استیضاح شهردار توسط وزارت کشور نیز مطرح شد.

علی صابری در واکنش به این خبر به شهرخبر گفت: اگر این اتفاق بیفتد این معنی را القا می کند که سایر نهادها به کار شورا باور نداشته و شورای شهر بدون اختیار می خواهند. 

با این حال مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع استیضاح شهردار به این شکل مطرح شده است که پس از اینکه شهردار توسط اعضای شورای شهر استیضاح شد، وزیر کشور همان گونه که پس از انتخاب شهردار حکم شهردار را باید تایید کند، استیضاح شهردار را نیز تاید کند.

وی افزود: البته این موضوع تنها در زیر کمیسیون های دولت مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته و هنوز در کمیسیون شورا ها هم مطرح نشده است.

گفتنی است چندی پیش غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران گفت که هر چند با انتخاب شدن شهردار توسط مردم مخالف نیستم ولی مطرح شدن برخی موشوعات دیگر تنها سبب محدود شدن اختیارات شورای شهرها خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه به جای اخذ اختیار استیضاح شهردار از شورا، باید انتخاب شهردار را بر عهده مردم بگذاریم، گفت: در واقع با انتخاب شهردار از سوی مردم با دو انتخاب مردمی سر و کار خواهیم داشت از طرفی شورای شهر به عنوان ناظرین به سازماندهی و تحلیل مسائل شهری پرداخته و از جهتی هم شهردار به عنوان مدیر مورد اعتماد مردم انتخاب شود.

این در حالی است که اعضای شورای شهر معتقدند این موضوع باید به سمع و نظرشان برسد تا مورد تایید آنها نیز قرار گیرد.