به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر سعید محمودیان درخصوص جزییات این سند گفت: سند ملی پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی تدوین شد. این سند به طور کامل نوشته شده است و به ذینفعان آن که شامل نمایندگان مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، مرکز سلامت محیط و کار، دفتر سلامت خانواده، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، معاونت پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی، مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار و تعاون، نمایندگان یونیسف و سازمان بهداشت جهانی و انجمن‌های علمی، گوش و حلق و بینی، شنوایی شناسی، کودکان، نوزادان و ... هستند، برای تصویب ارائه شده و به زودی به صورت کشوری منتشر می‌شود.

وی افزود: قرار است کارگروه‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شود و این کارگروه‌ها بر اساس مدارک بومی کشور و کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند. مثلا اگر کم شنوایی فردی مشخص شد، براساس پروتکلی که تدوین شده است روند پیگیری درمان مشخص می‌شود. بخش‌های درمانی این سند نیز بر اساس وضعیت بومی کشور و استان‌ها مشخص می‌شوند. مثلا وضعیت درمان استان‌های جنوب کشور با استان سیستان و بلوچستان تفاوت دارد.

محودیان همچنین از راه‌اندازی سامانه ثبت بیماری‌های شنوایی و اجرایی شدن این سند تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ها با وزارتخانه‌های ذینفع در حال امضا شدن است. سامانه ثبت این بیماری‌ها در کشور درحال پی‌ریزی است تا موارد کم شنوایی از ابتدا تا انتها قابل پیگیری باشند.