به گزارش چایگاه خبری پارس نیوز، در این زمینه مدیریت شهری تهران اقدامی بهینه و مفید را در دستور کار قرار داده که میتواند الگویی برای مدیریت شهری کشور باشد. در این زمینه معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 تهران از اجرای طرح جهادی " سلامت شهروندان بی بضاعت " در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ذبیح اله زارع با اعلام این مطلب افزود: فاز اول این طرح در قالب طرح سلامت دهان و دندان نوجوانان و کودکان بی بضاعت ساکن محله فرحزاد این منطقه انجام شد و با ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به حدود 80 نفر از کودکان و نوجوانان زیر 15 سال پایان یافت .

وی افزود: هدف از این طرح که به عنوان یک کار ویژه توسط معاونت اجتماعی منطقه دو و با مشارکت موسسه یاوران جهادگر بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه اله و در طول بیش از 3 ماه اجرایی شد ، رسیدگی ویژه به سلامت دهان و دندان نوجوانان و کودکان زیر 15 سال بی بضاعت ساکن در محلات محروم منطقه است.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو تهران، در فاز نخست اجرای این طرح خداپسندانه با ارائه خدمات دندانپزشکی اعم از ویزیت و غربالگری اولیه ، عصب کشی ، ترمیم و سایر خدمات مربوطه به بیش از 80 نفر از شهروندان مذکور توانستیم آن را به پایان برسانیم .

زارع با قدردانی از پزشکان شرکت کننده در این طرح خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی منطقه 2 ضمن دعوت پزشکان موسسه یاوران جهادگر بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه اله جهت شرکت در این اقدام خداپسندانه، با تهیه مواد و ملزومات مصرفی پزشکی و هماهنگی با سازمانهای مردم نهاد محله فرحزاد و شناسایی افراد و خانواده های نیازمند اقدامات اولیه را در انجام این طرح به انجام رساند.

وی تاکید کرد: این طرح قرار است در 3 فاز و در سه محله فرحزاد ، طرشت و زنجان محقق شود که مسئولین و کارشناسان حوزه سلامت منطقه دو در حال انجام اقدامات اولیه برای شروع فاز دوم آن هستند.

بنا براعلام سایت شهرداری، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه دو تهران خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت های مهم و متعدد شهرداری تهران در حوزه ارائه خدمات به شهروندان و نگاه ویژه به محرومین خرسندیم که خداوند توفیق این خدمت مهم را نصیب این مجموعه گردانید و امید آن داریم که با ادامه این مسیر بتوانیم با هدفمند نمودن خدمات متعدد به شهروندان موجبات رضایت آنها را فراهم آوریم .