به گزارش پارس به نقل از خراسان بر اساس مطالعات انجام شده، فست فودها به دليل ترکيب غذايي نامناسب، سلامت جسمي و ذهني کودکان را تحت تأثير قرار مي دهد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، امروزه به شدت با تغييرات سبک زندگي رو به رو هستيم که بيشتر متأثر از شرايط شغلي افراد است، امري که سلامت افراد و خانواده هايشان را تحت تأثير قرار داده است. بيشتر افراد مصرف غذاهاي آماده و فست فود را بر غذاهاي خانگي ترجيح مي دهند. اين تغييرات نه چندان خوشايند در سراسر جهان همه گير شده و تمامي گروه هاي سني را نيز تحت تأثير قرار داده است. طبق آمار بانک جهاني در سال 77، 92ميليون ايراني هزار ميليارد تومان صرف خريد فست فود کرده اند.

در اين ميان کودکان به طور قابل توجهي تحت تأثير منفي اين نوع غذاها قرار مي گيرند تا آن جا که بر ميزان يادگيري آن ها تأثير منفي خواهد گذاشت. محققان همچنين بر اين باورند که مصرف فست فودها موجب عدم دريافت مواد مغذي و موردنياز بدن مي شود. پيام فرح بخش متخصص تغذيه درباره تأثير فست فودها در کاهش يادگيري مي گويد: در تهيه فست فودها از چربي هاي اشباع و ترانس استفاده مي شود. اين متخصص تغذيه گفت: به عنوان چربي هاي جايگزين مي توان از امگا3 استفاده کرد که به وفور در منابع غذايي دريايي نظير ماهي تن، سالمون، ساردين، قزل آلا، آزاد و ... يافت مي شود.

فست فودهاي خانگي تهيه کنيد
با توجه به اين که فست فودها از لحاظ طعم و شکل بيشتر مورد توجه است، مي توان اين غذاها را در خانه با شرايط بهداشتي و سالم تري تهيه کرد. مي توان غذاهاي فست فود مانند مرغ سوخاري، پيتزا، لازانيا و ... را در منزل با روغن هاي مخصوص سرخ کردني و مقدار کافي روغن تهيه کرد تا مضرات مصرف غذاهاي فست فود کاهش يابد.

تغذيه کودکان را سالم تر کنيد
با توجه به موارد ذکر شده و اثر منفي فست فودها بر يادگيري کودکان توصيه مي شود به رژيم غذايي کودکان توجه بيشتري شود.