به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا مهدی نوید ادهم به ارائه گزارشی از نهصد و شانزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در این جلسه ابتدا گزارش مبسوطی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس ارائه شد.

وی ادامه داد: بر این اساس برای ساماندهی امور بازگشایی از نیمه دوم سال 93 ستادی با مسئولیت معاونت آموزش متوسطه و معاونین و مسئولین ذیربط تشکیل شد و همه مولفه‌ها و عوامل موثر در فرایند بازگشایی مناسب مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از جمله موارد بررسی شده می‌توان به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد گفت: چون در سال 94-95 پایه نهم تحصیلی از دوره دوم متوسطه حذف شد، یک سوم دبیران متوسطه دوم بدون کلاس ماندند. برای جاسازی این گروه در متوسطه اول و حتی دوره ابتدایی تدابیر لازم در این ستاد اتخاذ شد.

نوید ادهم افزود: مدیران و معلمان مدارس با مشارکت اولیا و حضور فعال مسئولان استانی و منطقه‌ای اقدامات خوبی را در جهت بهسازی مدارس انجام دادند و در روز بازگشایی مدارس شاهد حضور رئیس جمهور در یکی از مدارس منطقه 14 بودیم و پرسش مهر طرح شد. حضور وزرا، معاونین آنها و استانداران در مدارس کشور مشهود بود.

وی ادامه داد: چاپ بیش از 130 میلیون جلد کتاب درسی و توزیع به موقع آنها میان دانش آموزان از جمله دیگر اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت و شورای عالی آموزش و پرورش بر خود می‌داند از تلاش‌های قابل توجه وزیر آموزش و پرورش، معاونین، مدیران کل و همچنین استانداران و فرمانداران قدردانی کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه ضمن اعلام این خبر که ساماندهی فرایند صدور مدارک تحصیلی در این جلسه در دستور کار قرار گرفت و موادی از آن بررسی و تصویب شد، گفت: از جمله مواد تصویب شده تاکید شورا بر طراحی و استقرار نظام هوشمند الکترونیکی برای نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموزان است که برای استقرار این نظام یک سال فرصت تعیین شده است.

نوید ادهم افزود:‌ از دیگر مواد تصویبی، صدور مجوز برای برگزاری امتحانات به مدارس و مراکز آموزش از راه دور بود. بر این اساس آن دسته از مراکز آموزش از راه دور که دارای مدیر رسمی از سوی آموزش و پرورش هستند می‌توانند امتحانات خود را در مدرسه خود برگزار کنند. سایر مراکز که فاقد مدیر رسمی از سوی آموزش و پرورش هستند، دانش آموزان خود را برای برگزاری امتحانات به مدارس واجد شرایط معرفی خواهند کرد.

نوید ادهم افزود: در پایان اجرای طرح آیین نامه آموزشی دوره پیش حرفه‌ای متوسطه اول دانش آموزان با نیازهای ویژه تا سال 95-96 تمدید شد.