به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرضیه گرد درباره الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی اظهار داشت: در سال گذشته پس از آنکه شورای نظارت مرکزی درباره این طرح نظر داد، مقرر شد، الگوی تعیین شهریه در برخی استان ها و شهرستان های تهران اجرا شود که بررسی و ارزیابی از نقاط ضعف و قوت آن احصا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح باید براساس قانون بررسی و مشخص شود که کدام بخش این برنامه به درستی اجرا شده و کدام بخش آن دارای مشکل است؛ ضمن آنکه مدارس باید براساس این طرح تمام برنامه های خود را اعلام کنند.

گُرد ادامه داد: اگر قرار است بر اساس همین الگو، شهریه از دانش آموزان دریافت شود، باید اولیا در جریان تمام برنامه هایی که مدرسه در طول یک سال تحصیلی ارائه می دهد، قرار گیرند، لذا در این زمینه با برگزاری نشست تخصصی ضعف ها و قوت ها، الگوی شهریه مدارس غیردولتی مشخص می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس، آموزش و پرورش به دنبال تدوین برنامه ای است تا بتواند بر اساس تسهیلاتی که به مدارس غیردولتی ارائه م شود، مدارس غیردولتی معتبر و ارزان قیمت ایجاد کند که یکی از شعارهای اصلی سازمان مدارس غیردولتی، این طرح است.

گُرد در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش میانگین دریافت شهریه مدارس غیردولتی را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در دوره ابتدایی اعلام می کند، در حالی که در شهر تهران بسیاری از مدارس این رقم مصوب را رعایت نمی کنند، عنوان کرد: شهریه هایی که از اولیا اخذ می شود، شهریه های واقعی نیست، زیرا وقتی شهریه به صورت واقعی دیده نشود و هیچ حمایتی از موسس صورت نگیرد، با توجه به نرخ تورم و شرایط پیش آمده و قوانینی که باید اجرا می شد و مغفول مانده، طبیعی است که مدرسه برای سر پا ماندن و ادامه حیات باید بتواند هزینه های خود را تأمین کند.