به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پایین بودن کیفیت چسب های استفاده شده برای کنار هم قرار دادن برگهای کتاب، معضلی که صدای معلمان و والدین را بلند کرده و گریبان دانش آموزان را گرفته و گم شدن برگه های کتب آنهم در ابتدایی ترین ماه های آغاز سال تحصیلی به مشکل جدی دانش آموزان و معلمان تبدیل شده است.


یکی از معلمان پایه ابتدایی با گله مندی از پایین بودن کیفیت کاغذ کتاب ها، گفت: دانش آموزان زمانی که کتاب ها را ورق می زنند، برگه های کتاب ها کنده می شود و با اینکه یک ماه از سال تحصیلی گذشته، با مجموعه ای از ورق های جدا شده کتاب ها مواجه شده ایم.

وی گفت: سیمی کردن کتاب ها، حل موقت مشکل است، چرا که بعد از یکی دو هفته کتاب ها از محل سیم شده جدا می شوند و مشکل دو چندان می شود.

به گفته این معلم کلاس ابتدایی، گم شدن و جابجایی صفحات کتاب مشکلاتی را به وجود آورده و این معضل در بین دانش آموزان اول ابتدایی بیش از سایر دانش آموزان دیده می شود.


سید احمد حسینی مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه های آموزشی آموزش و پرورش نیز در گفت وگو با ایسنا درباره این مشکل گفت: گله مندی معلمان و دانش آموزان را می پذیریم، اما باید توجه داشت که چسب خریداری شده از کارخانه ای ایرانی تهیه شده و با توجه به مشکلی که به وجود آمده، مقرر شده در جلسه ای با مدیرعامل این کارخانه، موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هفته آینده جلسه ای در این رابطه برگزار خواهیم کرد، گفت: به نظر می رسد مشکل به وجود آمده از مواد اولیه باشد و در جلسه ای که با حضور مسئولان آموزش و پرورش و شرکت ها و کارخانجاتی که مواد اولیه را تهیه کرده اند، برگزار می شود که قطعا مشکل اصلی را مشخص خواهیم کرد.

مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه های آموزشی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر برای کتاب هایی که با چنین مشکلی مواجه هستند، اقدامی نمی توانیم انجام دهیم، اما با توجه به اهمیت موضوع، قطعا آن را بررسی می کنیم که در سال آینده شاهد چنین مشکلی برای کتاب های درسی نباشیم.

به گفته حسینی، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش کمیته ای را در این زمینه تشکیل داده تا علت این مشکل و بی کیفیتی کاغذ و چسب بکار رفته در کتاب ها به طور دقیق بررسی شود تا در سال های آینده شاهد چنین معضلی نباشیم.

کتابهای درسی
به گزارش ایسنا، جدا شدن برگه های کتاب ها شاید در گذشته نیز در برخی از کتاب ها به وجود می آمد، اما فراگیر بودن آن در کتاب های ابتدایی به ویژه کتب جدیدالتالیف مشکلات زیادی را به وجود آورده به طوری که ازدحام جمعیت برای سیمی و منگنه کردن کتب در مغازه های لوازم التحریری آنهم پس از تعطیلی مدارس دلیلی بر این ادعا است.