~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در بیانیه کانون تربیت اسلامی در پی فاجعه منا آمده است: ناامن سازی حرم امن الهی و قتل شبه عمد مهمانان خانه خدا و جلوگیری از امداد رسانی مردم و امدادگران که منجر به افزایش چشمگیر جانباختگان گردید، صفحه‌ای دیگر به جنایت‌ها و خیانت‌های دولتی افزود که همچون غده سرطانی به محور شرارت و ماجراجویی و انهدام میراث فرهنگی کشورهای اسلامی و آدم‌کشی و آوارگی مسلمانان تبدیل شده است.

پرچم "جاهلیت از گور برخاسته" حجاز اکنون به دست ابوجهلی دیگر به نماد سیاه‌نمایی چهره اسلام تبدیل شده و برای مسلمانان یادآور ذبح انسان‌های بی گناه و تکرار کودک کشی جاهلی و اسارت و اهانت بانوان نجیب و مظهر نیرنگ و نفاق به نام اسلام است.

حوادث تأسفباری که درحج امسال علیه امنیت و منزلت زائران خانه خدا اتفاق افتاد، تصادفی و ناخواسته قلمداد شده است، اما آینده دلایل اشتباهات عمدی منجر به بروز فاجعه را آشکار خواهد کرد و جهان اسلام را به چاره اندیشی برای نجات حرمین شریفین از دست متولیان خودخوانده فعلی فراخواهد خواند همانگونه که در روایات ما نیز به آن اشارت رفته است.

در این بیانیه آمده است: از دولت محترم انتظار می‌رود رفتار خود را به تناسب ارج و منزلتی که برای ملت نجیب و شریف ایران و خصوصاً خانواده‌های مصیبت دیده قائل است در برابر رژیم بدنام و کینه توز و فتنه‌گر آل سعود، واقعگرایانه ساخته و اصلاح کند و بیش از این اجازه ندهد که انعطاف و صبر و بردباری جمهوری اسلام نتیجه معکوس بار آورد.

کانون تربیت اسلامی به نمایندگی از فرهنگیان متعهد و ولایی کشور، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، مصیبت بزرگ حادثه منا و مجروح شدن و درگذشت تعدادی دیگر از زائران خانه خدا را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تعزیت عرض می‌کند و پیام تاریخی و راهبردی امام خمینی قدس سره را به همه رهروان صادق‌اش یادآوری می‌نماید:

"اگر از صدام بگذریم، اگر مسئله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت‌های آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاءالله اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا وآل سعود برطرف خواهیم کرد".