به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا عبدالرسول اکبریان در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران، با بیان اینکه هدف اصلی کنگره برقراری رابطه علمی بین استادان و دانشمندان زنان و زایمان ایران و سایر کشورهای جهان است، اظهار داشت: ما با انجمن‌های علمی آمریکا و اروپا ارتباط علمی خوبی برقرار کرده‌ایم که نتیجه آن بالا رفتن بهداشت زنان و زایمان در کشور است.

وی با اظهار خرسندی از خودکفایی ایران در زمینه دانش و درمان بیماری‌های زنان، تصریح کرد: نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم.

رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران پایین آمدن میزان مرگ و میر در مادران را یکی از موفقیت‌هایی عنوان کرد که کشور در زمینه دانش زنان و زایمان به دست آورده است.

وی افزود: در گذشته بسیاری از مادران بر اثر عفونت یا خونریزی می‌مردند اما اکنون در شهرهای کوچک نیز امکاناتی برای بررسی زنان باردار طی دوران حاملگی‌شان وجود دارد.

اکبریان گفت: در صدد بودیم در کنگره امسال از ایرانیان مقیم خارج از کشور بهره‌مند شویم که برخی از آنها به دلایل مشکلاتی که دارند در این کنگره حضور نمی‌یابند.

وی خاطر نشان کرد: این کنگره فرصتی است تا از دستاوردهای علمی سایر کشورهای جهان بهره‌مند شویم و دانش خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

* اجرای پنل پزشکی قانونی توسط وزیر اسبق بهداشت

ابوالفضل مهدیزاده دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران نیز در این نشست از اجرای دو پنل پزشکی قانونی که توسط مرضیه وحید دستجردی؛ وزیر اسبق بهداشت اجرا می‌شود و جراحی‌های کم تهاجمی خبر داد و افزود: میهمانان خارجی این کنگره از آلمان، فرانسه، آمریکا، مصر، سوئد، انگلستان، چک‌‌اسلواکی خواهند بود.

* جراحی‌های کم‌‌تهاجمی جزو برنامه‌های دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران

کبری طاهری‌منش؛ متخصص زنان و زایمان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران جراحی‌های کم‌تهاجمی است. در این جراحی‌ها به جای برش‌های وسیع برش‌های یک یا نیم‌سانتی ایجاد می‌شود بنابر این عمل به شکل شکم بسته خواهد بود.

وی افزود: همچنین سرطان‌های دستگاه تناسلی و مسائل مربوط به زنان و اعمال جراحی آنها جزو برنامه‌های ما در این کنگره است.