به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سمیرا ازقندی دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی اظهار داشت: در همایش کلینیکال انکولوژی به سرطان‌های دستگاه ادراری، سرطان پستان و گوارشی می‌پردازیم.

ازقندی گفت: هدف از برگزاری این همایش به روز رسانی سطح اطلاعات همکاران است و در آن علاوه بر متخصصان ایرانی، متخصصان خارجی از کشورهای اتریش، فرانسه و آلمان حضور دارند و پیرامون روش‌های جدید شیمی درمانی و روش‌های دیگر در این زمینه بحث و تبادل اطلاعات می‌کنند.

وی گفت: نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی که هر سال برگزار می‌شود، چند نکته در آن حائز اهمیت است، اول اینکه شروع سرطان در ایران و میزان رشد آن نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است. شاید این بیماری تنها بیماری است که درمان آن به صورت استفاده از تخصص‌های کم، جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین، به علت تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که درگیر سرطان هستند هر ساله وضعیت کشور در زمینه این تکنولوژی توسط انجمن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دبیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی افزود: این کنگره سعی می‌کند با کوشش وسیع در زمینه درمان‌های مختلف سرطان و آگاهی دادن به درمان‌های تیمی این کار را پیش ببرد.

وی ادامه داد: 90 درصد بیماران مبتلا به سرطان علاوه بر درمان جراحی به درمان‌های دیگری نیاز دارند، انجمن هر ساله تلاش می‌کند با صرفه‌ترین و مناسب‌ترین راه درمان را برای همکاران بیان کند.

سمیرا ازقندی خاطرنشان کرد: در نهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی متخصصان اورولوژیست، دستگاه گوارش، جراح و پاتالوژیست و همچنین، متخصصان زنان و زایمان در طی روزهای 16 تا 18 مهر ماه در کتابخانه ملی ایران به تبادل نظر در زمینه سرطان می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی انجمن کلینیکال آنکولوژی؛ نهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی با محوریت سرطان‌های دستگاه ادرای تناسلی، گوارش و پستان از 18 مهر در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.