به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان آخرین وضعیت کشته‌ها مفقودان و مصدومین فاجعه دو روز گذشته منا را تشریح کرد.

وی افزود: تا به این لحظه، تعداد کشته‌های فاجعه منا به 136 نفر رسیده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعداد مصدومان و مجروحان به 99 نفر رسیده است.

اوحدی تصریح کرد: در این میان تا این لحظه 354 مفقودی گزارش شده است.

10 تیم ویژه جست‌وجوی مفقودان را از صبح امروز آغاز کردند/ منابع غیررسمی تعداد کشته‌های ایرانی را 134 نفر اعلام می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، براساس اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت کشور از صبح امروز ده تیم فعالیت جستجویی خود را اغاز کردند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت شب گذشته عنوان کرده بود که با توجه به هماهنگی‌ها انجام شده قرار است از امروز صبح ده تیم کار جستجوی مفقودین را آغاز کنند.

تاکنون و براساس اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت 136 نفر از زائران ایرانی کشته شده‌اند.

این در حالی است که براساس اعلام منابع غیر رسمی تعداد کشته‌های ایرانی از میان زائران به 134 نفر رسیده است.

10:03/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): به دلیل ممانعت رژیم سعودی از شناسایی اجساد جانباختگان و از بین رفتن یا گمشدن موبایل‌های زائران ایرانی در زمان حادثه امکان یافتن مفقودین سخت شده است.

10:50/

حمید محمدی (معاون امور حج سازمان حج و زیارت): شمار جانباختگان ایرانی حادثه منا به 136 نفر و تعداد مفقودان نیز به 344 نفر رسید. تعداد مجروحان ایرانی این حادثه 95 نفر است که تعدادی از آنها ترخیص شده‌اند.

12:35/

جدیدترین فهرست اسامی جانباخته‌ها، مفقودین و مجروحین ایرانی حادثه منا منتشر شد. این فهرست را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

12:45/

حمید محمدی (معاون امور حج سازمان حج و زیارت): تعداد مفقودان ایرانی حادثه منا به 333 رسید. 10 نفری که به تازگی پیدا شده اند در سلامت کامل به سر می‌برند و به کاروان‌هایشان بازگشته‌اند.

13:04/

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی (دادستان کل کشور): فاجعه منا به عنوان یک بی کفایتی نباید مطرح شود بلکه باید به عنوان یک جنایت مطرح شود چون سعودی‌ها موظف بودند امنیت جان زائران را تأمین می‌کردند.

این مسئله باید بررسی شود و ما به عنوان دادستانی از دولت عربستان می‌خواهیم این مسئله را نه به عنوان محاکمه عوامل دم‌دستی بلکه این جرمی است که دولت مردان عربستانی باید محاکمه شوند و اگر رسیدگی نشود از محاکم بین المللی خواهیم خواست تا با آنها برخورد کنند.

13:05/

سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت): هم‌اکنون 93 زائر ایرانی در مراکز درمانی سعودی و ایرانی بستری هستند. 50 نفر از جانباخته‌ها، مفقودین و مجروین شناسایی شدند. 10 تیم جستوجو را برای شناسایی اجساد اعزام کرده‌ایم.

مسئولان سعودی عکس 500 زائر را در اتاقی در سردخانه زده بودند که نیروهای ما عکس آنها را تهیه کرده‌اند. منتظریم تا حجاج به مکه بیایند و در هتل این عکس‌ها را بزنیم تا مدیران کاروان بیایند و آنها را شناسایی کنند.

امیدواریم بتوانیم با اولین پروازها پیکرهای جانباختگان ایرانی را به کشور منتقل کنیم.

13:11/

حرکت زائران ایرانی به سوی مکه آغاز شده است و تا پایان شب تمام حجاج در مکه مکرمه جمع می‌شوند.