به گزارش پارس به نقل از فارس،‌ سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان امشب ‌در جشن‌ سالروز 24 خرداد ‌در سالن کوثر اصفهان با بیان اینکه 24 خرداد در تاریخ حیات سیاسی ملت ایران جایگاهی ویژه دارد، افزود: معمولاً چنین روزهایی یک نقطه عطف به منظور اصلاح مسیر جامعه در راستای رشد و تعالی تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌ملت ایران ملتی بصیر، آگاه، زمان‌شناس و به معنای کامل هوشیار بوده و در بزنگاه‌های تاریخی تصمیم‌ساز است، ‌اظهار داشت:‌ در سال 92 وقتی که شعار سال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبری نامگذاری شد،‌ کارشناسان پیرامون فلسفه این شعار به یک علامت سئوال رسیدند.

سردار دهقان با بیان اینکه به همه ذهن‌ها این مطلب خطور می‌کرد که در سال 92 شاهد یک شرایط سختی هستیم، تصریح کرد: ‌ابتدا در زمان گذشته مخالفان و بدخواهان مشروعیت نظام را زیر سئوال برده بودند و برخی از منحرفان در انتخابات 88 سلامت انتخابات را زیر سئوال برده‌اند. همچنین از سوی اپوزسیون خارجی و غرب این نظر بیان می‌شد که در ایران اراده‌ای غیر از اراده ملت حکم‌فرما می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به حضور و مشارکت حماسه‌ساز ملت ایران در پای صندوق‌های رأی در 24 خرداد 92 خاطر نشان کرد: مردم ایران با این حضور پرشور خود این پیام را به جهان ساطع کردند که خود به تنهایی سرنوشت خود را خلق می‌کنند.

سردار دهقان با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایطی زمام دولت را به دست گرفت که شاهد رکود اقتصادی و تورم فوق‌العاده و رکود فضای کسب و کار بودیم، اضافه کرد:‌ تغییرات آنی و ساعتی در فضای اقتصادی و عدم ثبات لازم در فضای اجتماع و تصمیمات زودگذر که دارای پیامدهای نامطلوب بود مردم را رنج می‌داد.

وی با بیان اینکه دولت هرگز به دنبال تعریف و تمجید از خود نبوده و نیست و انتظار بلند شدن ندای تعریف از تریبون‌ها را ندارد، گفت: مقابله با بداخلاقی‌ها و کش‌مکش‌های خارج از عرف بی‌نتیجه داخلی و همچنین سیاست تنش‌زدایی در فضای بین‌المللی را جزء اولویت‌های خود در همان ابتدای کار قرار داد.

* ملت ایران همواره در مقاطع تاریخ‌ساز، تصمیمات بزرگ گرفته‌اند

وزیر دفاع با بیان اینکه در شرایطی که جامعه در درون خود شکاف‌های بزرگی را در اثر وضعیت نامناسب اقتصادی در پیش از انتخاب دولت یازدهم احساس می‌کرد و بیشتر شاهد تنازع و نزاع به جای همدلی و همکاری بود، گفت: حجت‌الاسلام روحانی در این شرایط به تنهایی و بدون هیچ گروه و جناحی با شعار اعتدال پا در میدان کارزار انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نهاد.

دهقان با اشاره به اینکه همواره ملت ایران در مقاطع زمانی به دنبال گمشده خود می‌گردد و رای خود را به کسی که بیشترین احساس قرابت را با آن کنند، می‌دهند، بیان کرد: مردم در شخصیت رئیس دولت یازدهم صداقت و عزم اراده برای رفع مشکلات خود را دیدند.

* صلاحیت حرفه‌ای و توان مدیریتی افراد شرط سپردن مسئولیت برای اداره جامعه است

وی تاکید کرد: مفهوم اعتدال این‌گونه تعریف می‌شود که در عرصه اداره جامعه هیچ عاملی بالاتر از بهره‌مند بودن از صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمندی مدیریتی و اراده و عزم خدمت برای انتخاب فردی نیست، افراد باید در عرصه خدمت بدون داشتن هیچ‌گونه چشم‌داشتی وارد شوند.

وزیر دفاع ادامه داد: اعتدال به این معنا است که باید عرصه‌های خدمتی را به صاحبان آن عرصه تحویل داد و موجب باز شدن فضای اندیشه‌ورزی و اجماع‌سازی شد.

* ایجاد فضای آرامش بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم است

وی ادامه داد: اعتدال در حقیقت به این معنا است که به فکر و اندیشه دیگران احترام بگذاریم، حقوق دیگران را محترم بدانیم، به قانون تمکین کنیم و از شخصی‌نگری و سلیقه‌گرایی پرهیز کنیم.

دهقان با اشاره به اینکه ایجاد فضای آرامش در سطح عمومی جامعه یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌ها و موفقیت‌های دولت یازدهم است، یادآور شد: دولت خود را موظف کرده که در طول دو سال گذشته وارد حاشیه نشود و بداخلاقی، بدزبانی و اتهام‌زنی جزء رفتار گفتمانی دولت‌مردان نشود.

* دولت به دنبال بلند شدن ندای تعریف و تمجید خود نیست

وی با بیان اینکه تفسیر دولت از شعار سال 94 این است که ملت ایران با تمام ظرفیت‌های خود در راستای حمایت از دولت خدمت‌گزار باید به عرصه بیایند، عنوان کرد: برای رفع مشکلات کشور باید همه در صحنه حاضر شوند.

وزیر دفاع بیان کرد: دولت هرگز انتظار تعریف و تمجید از خود را ندارد، البته ملت ایران آنقدر فهیم هست که خدمتگزاران خود را سپاس می‌گوید، بنابراین دولت اساسا به دنبال ایجاد فضایی که از تریبون‌ها ندای تعریف و تمجید دولت برآید، نیست بلکه انتظار دارد برای رفع معضلات همه همراهی کنند.

* افرادی که ناامیدی را در جامعه القا می‌کنند، یقینا به دنبال تامین منافع ملی نیستند

وی با اشاره به اینکه دولت به شکل جدی از نقد و انتقاد استقبال می‌کند، تاکید کرد: البته دولت به شدت با بداخلاقی و تخریب مقابله می‌کند.

دهقان در تشریح و تعریف شعار دولت یازدهم مبنی بر تدبیر و امید تصریح کرد: جامعه امروز ما نیاز دارد که فضای امید به آینده روشن در آن پررنگ باشد، چراکه معتقد است این امید سبب انسجام، تحرک، پویایی، نشاط درونی و تولید و افزون شدن سرمایه اجتماعی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر ملتی نسبت به آینده خوش‌بین باشد فعالانه در صحنه حضور می‌یابد، گفت: کسانی که تلاش می‌کنند فضای امید را از جامعه بگیرند و یا القای ناامیدی و عدم توانمندی دولت کنند، یقینا به دنبال تامین منافع ملی نیستند.

* دولت یازدهم، نظم‌دهی در نظام اقتصادی کشور را اولویت خود می‌داند

وزیر دفاع افزود: دولت یازدهم حفظ فضای امید در جامعه را از رسالت‌های خود می‌داند و اجازه نخواهد داد کشمکش‌های سیاسی آن را مورد خدشه قرار دهد.

وی در توضیح اهم فعالیت‌ها و اقدامات دولت یازدهم در طول دو سال گذشته برای بهبود وضعیت جامعه از هر بعد و منظر اظهار کرد: دولت یازدهم همه تلاش خود را برای خروج از فضای رکود اقتصادی جامعه کرد که آمارها حاکی از موفقیت آن است.

دهقان ادامه داد: دولت یازدهم، نظم‌دهی در نظام اقتصادی کشور و حرکت به سمت هم‌افزایی را از اصول خود می‌دانست، همچنین در راستای حفظ ارزش پولی کشور دولت گام برداشته است.

* دولت یازدهم در مبارزه با فساد اداری مصمم است

وی تاکید کرد: مبارزه جدی با فساد و سالم‌سازی فضای اقتصادی و اداری یکی دیگر از اقدامات مهم این دولت بوده است، ما ادعا داریم که مدیران دولت جزء پاک‌دست‌ترین‌ افراد جامعه هستند و اراده مبارزه با فساد اداری در دولت جدی است.

وزیر دفاع جذب سرمایه‌گذار خارجی و تاکید بر بخش‌های زیربنایی استان‌ها، توجه و تمرکز به قانون و قانون‌گرایی، افزایش صادارت غیرنفتی و تمرکز بر حوزه گردشگری و تلاش برای ارتقای صنعت گردشگر خارجی، کنترل تورم و کاهش آن از 45 درصد به 15 درصد و اهتمام و دغدغه‌مندی ویژه دولت بر مسائل محیط زیستی و گام برای رفع مشکلات ناشی از آن را از دیگر اقدامات و اولویت‌های دولت یازدهم دانست.

وی با اشاره به اینکه دولت گفتمان تعامل سازنده با دنیا را پیش برده است و شعارش با عملش همخوانی دارد، اضافه کرد: دولت در اوج اقتدار در سطح جهانی فعالیت ‌می‌کند و به دنبال احیا و ایفای همه حقوق ملت ایران است و زیر بار هیچ ذلت، تحقیر و ظلمی نمی‌رود.