~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مرتضی بانک پیش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت که با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی در دبیرستان دخترانه توکلی اراک برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان از سرمایه‌های عظیم مملکت هستند و دولت موظف است برای این سرمایه عظیم برنامه‌ریزی کرده و با استفاده از شور و نشاط جوانان مسیری روشن را که برای آینده کشور ترسیم شده، ادامه دهد.

وی بیان کرد: دولت باید تلاش کند شرایط آموزش، کار و تلاش، اشتغال و... را در جامعه فراهم کند تا جوانان پس از فرا گرفتن آموزش‌های لازم در بستر مناسب کار و اشتغال قرار گیرند و به دنبال آن شاهد افزایش رضایت مردم باشیم.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت در سنوات گذشته با مشکلات بسیار زیادی در بخش‌های بین‌المللی، اقتصادی، کاهش درآمدها و... مواجه بوده است، اما انتظار می‌رود علی‌رغم این همه مشکلات بتوان آینده‌ای بهتر از گذشته را برای ملت ایران رقم بزند.

بانک با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت و وظیفه آموزش و پرورش کشف استعدادهای دانش‌آموزان است، افزود: اگر محور تدریس و تحصیل در مدارس به استعدادیابی و استعداد پروری تغییر کند، قطعا آموزش و پرورش در کشور هدفمند و جهت‌دار خواهد شد.

به گفته وی هر دانش‌آموز از استعداد جداگانه‌ و ویژه‌ای برخوردار است که شناخت هر کدام از این استعدادها بر عهده آموزش و پرورش است.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دنیای امروزی صرفا تدریس و تحصیل کارساز نیست، گفت: پرورش استعدادهایی که در نهاد هر انسانی نهفته است تاثیر بسزایی در رشد و شکوفایی جامعه دارد، اما در برخی از موارد استعدادهای افراد ناشناخته باقی می‌ماند.

بانک با تاکید بر اینکه خواندن، دانستن و فهمیدن مهم‌ترین وظیفه هر دانش‌آموز است تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط تحصیل بسیار آسان شده و دانش‌آموزان باید قدر این فرصت را دانسته و از شرایط موجود به بهترین نحو استفاده کنند.

وی ادامه داد: هر فرد به راحتی می‌تواند استعداد نهفته درون خود را به خوبی بشناسد و باید بر استعداد خود پافشاری کرده و آنها را در خود پرورش دهد، زیرا هر فرد بهتر می‌داند که چه استعدادهایی در درون خود دارد و می تواند با بهره‌گیری از آن موفق شود.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: دانش‌آموزان باید شاداب بوده و با شور و نشاط به تحصیل بپردازند که در کنار تحصیل و آموزش می‌توانند آینده خود را تضمین کنند، زیرا جامعه‌ای که کناره‌گیر باشد نمی‌تواند به خوبی نقش‌آفرینی کند.

بانک با بیان اینکه معلمان و اساتید، عناصر ارزشمند و اثرگذار هر جامعه‌ای هستند خاطر نشان کرد: ضروری است معلمان با علاقه، نشاط، صرف وقت، دانش به روز و مطالعات روزانه بهترین شیوه تدریس را برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند و باید توجه داشت ارزش معلمان همچون گذشته در جامعه حفظ شود.

وی بیان کرد: دنیای امروز به ارتباطات و الکترونیک وابسته است که با استفاده از روش‌های قدیمی نمی‌توان در فعالیت‌های آموزشی به موفقیت و پیشرفت رسید که این امر می‌طلبد شیوه‌های نوین آموزشی را فرا گرفته و در مدارس مورد استفاده قرار داد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در هر ثانیه تحولات جدیدی در علم و دانش به وجود می‌آید و ضروری است با مطالعات بسیار آن را فرا بگیریم، تاکید کرد: سیستم آموزش و پرورش نیز باید به سمتی حرکت کند که فرصت اندوختن دانش را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده و از هدر رفتن فرصت‌ها در مدارس جلوگیری کند.

بانک ادامه داد: معلمان و دبیران می‌توانند شیوه‌های نوین را در آموزش کشف و با همت و حمایت وزارت آموزش و پرورش ترکیب کرده و روشی نو را برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان فراهم و ایجاد کنند.