به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم رونمایی از تک کارت سرمایه فرهنگیان که در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تک کارت برای بهبود خدمات رفاهی به فرهنگیان رونمایی می‌شود زیرا یکی از سیاست‌هایی که در دولت یازدهم دنبال می‌شود، بهره‌وری در دستگاه‌هاست.

وی افزود: در آموزش و پرورش به دنبال روش‌های مختلف برای ارتقای بهره‌وری هستیم و این موضوع زمانی اتفاق خواهد افتاد که روش‌های اجرای فرایند اصلاح صورت گیرد و قوانین و مقررات مانع از انجام کار نیز بررسی مجدد شود.

بطحایی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با هزینه کم‌تر کار بهتر و مناسب‌تری ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند موجب ارائه خدمات رفاهی بهتر به فرهنگیان شود، اصلاح رویه فعلی است.

وی افزود: ممکن است این کارت در آغاز کارکردهای چندانی نداشته باشد اما در وهله نخست به عنوان کارت شناسایی استفاده می‌شود و در حوزه بیمه تکمیلی خدمات آن را افزایش می‌دهیم تا نیازی به معرفی نامه به مراکز درمانی نباشد و با هزینه کمتر به فرهنگیان خدمات ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم هزینه‌های بیمه‌ای از مجرای این کارت تأمین شود و لازم نباشد اسناد درمانی از مراکز درمانی به ادارات ارائه و پرداخت‌ها انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت‌دارترین کارکرد این کارت بعد از کارت شناسایی در زمینه بیمه تکمیلی خواهد بود، تصریح کرد: با این کارت، فرهنگیانی که می‌خواهند از مراکز رفاهی آموزش و پرورش استفاده کنند نیاز به معرفی‌نامه نخواهند داشت و امکانات رفاهی از طریق کارت به تدریج وارد می‌شود که دریافت تسهیلات و وام‌ها نیز از جمله آنها خواهد بود.