به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید شهاب‌الدین چاووشی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان تهران، اظهار داشت: لازم است وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه نسبت به موضوع پارازیت‌ها اهتمام داشته باشد و تأثیر پارازیت بر سلامت افراد را در معرض افکار عمومی روشنگری کند.

وی افزود: اگر موضوع پارازیت‌ها و تأثیر آن بر سلامت افراد قرار است رسیدگی شود عزم عمومی در نظام برای آن وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار تهران تأکید کرد: دولت برای سلامت مردم احساس مسئولیت می‌کند بنابراین پیش‌قراول مسئله تأثیر پارازیت بر سلامت افراد باید وزارت بهداشت باشد.

چاووشی ادامه داد: در رابطه با مسئله آلودگی هوا همه نهادها وظیفه دارند و مسئولیت رفع آن برعهده یک بخش خاص نیست با این حال امیدواریم پرچم حرکت این مسئله وزارت بهداشت باشد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها آلودگی هوا قاتل بی‌سروصدا بوده و جامعه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: در مجموع همه دستگاه‌ها باید با هم تلاش کنند و علت اینکه گاهی مشکلاتی در جهت رفع مسائل وجود دارد در واقع حلقه مفقوده آن عدم انسجام در عرصه مدیریتی است که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی استاندار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند بعد از غلبه و فشارهای تحریم بتواند مشکلات را رفع و سرمایه‌های اجتماعی را به کشور بازگرداند.