~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر به تازگی محققان در پژوهشی موفق به تعیین مقدار مفید بودن این خفاش ها شدند. آنها در پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که خفاش ها سالانه از هدر رفتن یک میلیارد دلار محصول کشاورزی در سراسر جهان جلوگیری می کنند.

محققان برای انجام این تحقیق در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، ۱۲ قطعه از زمین های زراعی ذرت را در ایالت ایلینویز امریکا مورد بررسی قرار دادند. این دانشمندان در اطراف زمین های زراعی ۶ منطقه از این مناطق، توری های بلندی کشیدند که در واقع مانعی برای ورود خفاش ها بود. در ۶ منطقه دیگر خفاشان آزادانه به درون زمین های کشاورزی رفت و آمد می کردند. به این ترتیب امکان مقایسه مزارعی با حضور و بدون حضور خفاش ها فراهم شده بود.

 محققان دریافتند که میزان کرم ها و آفات ذرت های کاشته شده در مزارعی که خفاش ها در آن اجازه ورود نداشتند به میزان ۶۰ درصد بیش از مزارعی بود که خفاش ها در آن رفت و آمد داشتند.

بررسی این دانشمندان با محاسبات آماری خاصی نیز همراه شد که مقایسه صورت گرفته بین این دو مزرعه را به کلیه ساختار کشاورزی در زمین تعمیم می داد. در نهایت نیز به واسطه همین محاسبات مشخص شد که میزان آسیبی که در صورت نبودن خفاش ها به مزارع وارد خواهد آمد برابر با یک میلیارد دلار خواهد بود.