به گزارش پارس ، غلامحسین شافعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: زعفران ایرانی محصولی استراتژیک است که ۷۵ درصد آن صادر می شود و تامین کننده ی ۹۵ درصد نیاز کشور های جهان است بنابراین باید توجه ویژه ای به این صنعت شود تا بتواند ارزآوری بالاتری برای کشور به ارمغان آورد.

وی افزود: ارزش افزوده زعفران باید به داخل کشور بازگردانده شود تا زعفران ایرانی به دست مصرف کننده نهایی برسد و واسطه هایی مانند اسپانیا نتوانند سود اصلی حاصل از صادرات این محصول را از آن خود کنند.

شافعی ادامه داد: در زمینه فرآوری زعفران نیز باید آلودگی های آن از بین برود و طرح ارتقا و شناسنامه دار کردن زعفران در سطح وسیع در کشور اجرا شود.

وی با تاکید بر توجه جدی به صنایع تبدیلی زعفران، گفت: از آنجا که مصرف دارویی و آرایشی زعفران در جهان در حال گسترش است باید صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی زعفران را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

رییس شورای ملی زعفران گفت: وزیر آینده جهاد کشاورزی باید تولیدات کشاورزی و اقتصاد روستایی را که صدمات بسیاری دیده است زنده کند و با حل مشکلات کشت و بازار زعفران، درآمد صادراتی این محصول صادراتی استراتژیک را افزایش دهد.

شافعی اظهار کرد: بخش کشاورزی در ایران به مراتب وضعیت بحرانی تری نسبت به سایر بخش ها دارد و از آنجاکه این بخش سخنگویی ندارد باید درد های خود را در درون خود نگه دارد.

وی افزود: در سال های اخیر اقتصاد روستایی به شدت آسیب دیده و تولیدات کشاورزی در روستاها در حال نابودی است که ضروریست وزیر آینده جهاد کشاورزی زنده کردن تولیدات کشاورزی و اقتصاد روستایی را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس شورای ملی زعفران تاکید کرد: نگاه به کشاورزی در آینده باید تولید محور باشد و از هرگونه مساعدت به روستاییان جهت افزایش تولیدات کشاورزی دریغ نشود.