به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی اصغر فانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در آستانه بازگشایی مدارس، با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت محسوب می شود گفت: تمام کارکنان ما در تمام سطوح فعالیت خود را برای بازگشایی مدارس از بهمن ماه سال گذشته آغاز کردند تا شاهد بازگشایی باشکوه مدارس در سال تحصیلی 94-95 باشیم.

وی افزود: امسال سیاست‌های پنجگانه آموزش و پرورش اعم از توسعه مشارکتها، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و.. را با قوت ادامه خواهیم داد.

ثبت‌نام حدود 12.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس

وزیر آموزش و پرورش در ادامه آخرین آمار ثبت نامی مدارس را اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار و تا روز گذشته 12 میلیون و 480هزار و 938 دانش آموز بدون احتساب بزرگسالان، در مدارس ثبت نام کردند.

فانی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش آمار 450 هزار دانش‌آموز را نشان می‌دهد؛ برآوردها این است که آمار نهایی ثبت نامی‌ها به بیش از 13 میلیون و 250هزار برسد.

آمادگی آموزش و پرورش برای بازگشایی 126 مدرسه در خارج از کشور

اشتغال به تحصیل بیش از 408 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس

فانی با بیان اینکه سیاست ما درباره مدارس خارج از کشور جذب حداکثری ایرانیان است گفت: سال گذشته نزدیک به 15هزار دانش آموز ایرانی در مدارس خارج از کشور تحصیل کردند و آماده بازگشایی 126 مدرسه در 76 کشور خارجی هستیم.

وی افزود: در داخل کشور هم میزبان اتباع بیگانه هستیم و بر اساس آخرین آمار ثبت نام‌ها بیش از 408 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ما مشغول تحصیل‌اند. امسال با توجه به دستور مقام معظم رهبری تا امروز بیش از 48 هزار دانش آموز افغانی در مدارس داخلی ما ثبت نام شدند.

تحصیل 250 هزار دانش‌آموز در مدارس جدیدالاحداث آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه امسال 1300 پروژه آموزشی با 8000 کلاس درس و زیربنای یک میلیون و 150هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است عنوان کرد: در این مدارس جدید حداقل 250 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل خواهند شد.

فانی ادامه داد: از این تعداد 20 درصد مدارس خیرساز هستند و یکهزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها صرف شده است. تخصیص منابع عمرانی در پنج ماهه اول خوب بوده است و پیش‌بینی می‌شود 700مدرسه دیگر تا آخر سال تحویل شوند.

اعمال مدیریت یکپارچه بر مراکز پیش دبستانی

بکارگیری مربیان پیش دبستانی بر اساس جنس و نیاز مناطق

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره واگذاری مدیریت مراکز پیش دبستانی به آموزش و پرورش گفت: قرار شده است مدیریت یکپارچه بر مراکز اعمال شود و مدیریت یکپارچه به معنای ورود قطعی ما نیست و باید مدیریت کلان در این خصوص انجام شود.فانی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره وضعیت جذب حق التدریس مربیان پیش دبستانی گفت: دستورالعمل جذب حق التدریس مربیان پیش دبستانی با توجه به مصوبه مجلس، آماده و ابلاغ شده است و بر اساس جنس، رشته و نیازی که در مناطق داریم، مربیان پیش دبستانی را بکار خواهیم گرفت.