به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر داوود میرشکار افزود: گزارشاتی مبنی بر سفید شدن مرجان ها در اقصی نقاط خلیج‌فارس به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

به گفته وی، بر این اساس سازمان محیط زیست در طی دو هفته آینده تیم‌های کارشناسی متشکل از متخصصان سازمان محیط زیست و متخصصان استانی برای رسیدگی موضوع به جزایر نایبند، خارک، خارکو، قشم، لارک، هنگام و چابهار اعزام خواهند کرد.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان محیط زیست اذعان داشت: این تیم در این مناطق مستقر شده و طی عملیات غواصی، ابعاد و چگونگی سفید شدن آب‌سنگ‌های مرجانی را بررسی خواهد کرد.

میرشکار تصریح کرد: نتیجه نهایی پس از بررسی توسط سازمان محیط زیست اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پدیده دو سال متوالی است که برای آبسنگ‌های مرجانی خلیج‌فارس رخ می‌دهد، تاکید کرد: به احتمال زیاد گرم شدن دمای آب عامل بروز این پدیده است، چرا که همزمان با گرم شدن آب و در همین فصل، سفید شدن مرجان‌ها در خلیج‌فارس در طی دو سال اخیر رخ داده و مجددا با سردشدن هوا تعدادی از آنها احیا شده است.

میرشکار با بیان اینکه در حال حاضر اکوسیستم‌های خشکی نیز بر اثر گرمایش زمین دچار تغییراتی شده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از جنگلها نیز در حال حاضر به دلیل پدیده گرمایش زمین در حال از بین رفتن هستند و بسیاری از گونه‌های آبزیان نیز در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.