به گزارش پارس به نقل از مهر، سید علی استیری با بیان اینکه امسال بیش از ۹۰ فروند شناور و لندینگ کرافت جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند، گفت: افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت صندلی ها، الحاق ۲ فروند شناور مسافری و ۲ فروند شناور ناجی و اضافه شدن ۸ پست اسکله در بنادر شهید حقانی بندرعباس و شهید ذاکری قشم را از جمله اقدامات انجام شده برای تسهیل مسافرت های دریایی در استان هرمزگان است. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه طرح نوروزی سال ۹۳ از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین جاری ادامه دارد، افزود: سفرهای دریایی امسال در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، بنادر مسافری و شناورها انجام می شود.

وی ظرفیت ناوگان مسافری دریایی هرمزگان را ۷ هزار و ۵۰۰ نفر صندلی اعلام کرد و با توصیه به مهمانان نوروزی جهت انتخاب بنادر مجاز، مسیرهای مجاز و زمان مجاز جهت انجام سفرهای دریایی افزود: مهمانان نوروزی حتماً از ۹ بندر مسافری مجاز شامل شهید حقانی در بندرعباس، شهید ذاکری، پهل و لافت در جزیره قشم، بندرگاه هرمز، لنگه، کیش، چارک و آفتاب در منطقه غرب هرمزگان تردد کنند.

استیری رعایت ایمنی سفر و حفظ محیط زیست دریایی را از مهم ترین اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای طرح نوروزی ۹۳ عنوان کرد و گفت: مردم به هیچ وجه در زمان اوج ترافیک و شلوغی جمعیت در بنادر مسافری ازدحام نکنند. همچنین، در هنگام سوار شدن به شناورها حتماً موارد توصیه شده از سوی خدمه شناورها را رعایت کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مسافران دریایی توصیه کرد در زمان حضور در شناورها جلیقه نجات تعبیه شده در کنار صندلی ها را بر تن خود داشته باشند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: از سوی دیگر میهمانان نوروزی در هنگام اقامت کردن در سواحل و حضور بر روی دریا بدون آنکه محیط زیست آلوده شود، از طبیعت زیبای سواحل و جزایر خلیج فارس لذت ببرند.

لازم به ذکر است، میهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند. بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.

یادآور می شود، استان هرمزگان با ظرفیت جابجایی سالانه ۱۵ میلیون مسافر و برخورداری از ۱۰ بندر مسافری، ۹۸ درصد سفرهای دریایی کشور را پشتیبانی می کند.