به گزارش پارس به نقل از مهر، احمد دباغیان گفت: شب گذشته ماموران منطقه حفاظت شده جهان نما متوجه حضور یک دستگاه خودرو پیکاپ در دشت جهان نما شدند که مشغول پرژکتورکشی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه از ۱۵شهریور لغایت ۱۵ مهر هر ساله زمان جفت گیری مرال، حیوان حمایت شده است و ماموران به منظور حفاظت از این گونه با ارزش اقدامات حفاظتی ویژه ای را در دستور کار دارند، محیط بان سرباز به همراه یک نفر همیار و دوستدار طبیعت خودرو را در منطقه متوقف کردند.

وی بیان کرد: در همین حین پنج نفر سرنشین خودرو پیکاپ که در حال پروژکتورکشی بودند به محض رویت و برخورد و تذکر محیط بان وظیفه، شروع به فحاشی با الفاظ رکیک کردند و سپس با استفاده از اسپری گاز اشک آور و با سلاح سرد چاقو  و تبر به طرف آنها حمله ورشده اند که در این درگیری محیط بان وظیفه از ناحیه کتف مورد اصابت چاقو قرار گرفت و متخلفان با این حربه از منطقه گریختند.

دباغیان اظهار کرد: خوشبختانه  پس از بررسی های انجام شده در محل، این متخلفان شناسایی و شکایتی مبنی بر تمرد، درگیری و ضرب و جرح ماموران دولتی در حین انجام وظیفه علیه آنان طرح و به دادگستری شهرستان کردکوی ارائه شده است.

به گفته وی، متخلفان شناسایی شده و تحت پیگرد قانونی هستند.