~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس محسن علیمردانی درباره برنامه‌ریزی‌ها و سیاست لازم برای ورود گردشگر خارجی در پی توافق هسته‌ای وین، گفت: ورود گردشگران خارجی می‌تواند باعث افزایش درآمدهای کشور  و  اشتغالزایی شود، بنابراین برنامه‌ریزی در این راستا کمک‌کننده است.

علیمردانی با بیان اینکه باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسب درباره این موضوع ایجاد شود، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی و مدیریت استفاده از حضور گردشگر به صورت علمی و صحیح انجام شود، گردشگران خارجی در توسعه و رفع بیکاری کشور مؤثر هستند.

وی گفت: از آنجایی که ایران، کشوری امن و صلح‌طلب بوده و دارای مردم خونگرم است، حضور گردشگر در انتقال فرهنگ ایرانی - اسلامی تاثیر گذار است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا نواقص موجود در کشور برطرف شود، اظهار داشت: در فرهنگ و دین ما به مسئله نظم، توجه بسیار شده است.چند وقت گذشته که فوتبالیست‌های ستاره جهان برای بازی خیرخواهانه و دوستانه به ایران آمده بودند، با بی‌نظمی فراوان روبه‌رو شدند. بنابراین باید برای رفع  مشکلات و بی نظمی ها برای کسب رضایت و جذب گردشگران خارجی، اقدام کرد.

علیمردانی اظهار داشت: بنده معتقد هستم کشور ما از لحاظ امنیتی، نیروهای توانمندی دارد که کاملاً به وظایف خود مسلط هستند، لذا از بابت ورود جاسوس به همراه گردشگران خارجی به کشور، نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: کشور ما نسبت به سایر کشورهای همسایه ظرفیت و امکانات بیشتری برای حضور گردشگر دارد و زمانی که آمار گردشگران خارجی افزایش یابد، قطعاً بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و تجهیز امکانات وارد می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند نظام، چهره بدی از کشور ما در سطح جهان نشان داده اند، اظهار داشت: بنده معتقد هستم اگر مردم کشورمان دستورات اسلام را رعایت کنند قسمت اعظمی از تهاجمات و تبلیغات دشمنان، اثرگذار نخواهد بود.