به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر ، مهدی چمران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا در ادامه اظهارات مختاباد در خصوص کم آبی گفت: کم آبی و موضوع آب یکی از بحث های عمده ی امروز خاور میانه است و تنها معطوف به کشور ما نیست.

وی ادامه داد: نکته دارای اهمیت در این باب استفاده ۹۱ درصدی آب در بخش کشاورزی است که به صورت غرقابی است دو ما باید کاری کنیم تا این آبیاری را به آبیاری صنعتی تبدیل کنیم که در این صورت میزان استفاده آب در مصارف کشاورزی تا ۴۵ درصد کاهش می یابد و به ذخایر آب شرب اضافه خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به آبیاری فضای سبز تهران نیز گفت: آبیاری فضای سبز شهر نیز باید به صورت سیستماتیک و صنعتی باشد هر چند آبیاری این فضا ها از آب خام و منابع زیر زمین و غیر شرب است اما ما پیشنهادمان باید این باشد که این آبیاری ها نیز سیستماتیک و صنعتی باشد.

چمران همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشت عدم کاشت چمن است. چمن هم آب زیادی می خواهد و هم اینکه با محیط شهر تهران سازگاری ندارد در این خصوص بهتر است فضای کاشت چمن را به کاشت درخت تبدیل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ماموریت شورای شهر افزود: یکی از اقدامات تخصصی ما می تواند این باشد که طرح هایی ارائه دهیم تا آبیاری فضای سبز و پارک ها از آب های فاضلاب منطقه ای باشد و یا آبیاری فضای سبز اطراف مجتمع های مسکونی از آب فاضلاب خود این مجتمع ها تامین شود این کاری است که شورا باید انجام دهد.