به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،مهدی چمران لحظاتی پیش در حاشیه آیین تجدید میثاق اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آرمان‌های والای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که همزمان با روز شوراها در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد در ارتباط با مطالبات شهروندان و دیون شهرداری تهران اظهار داشت: یک مقدار از دیون و مطالبات شهرداری تهران مربوط به بانک‌ها است که سررسید آنها فرارسیده و باید آن را بپردازیم که در این راستا 1800 میلیارد تومان اعتبار نقد در نظر گرفته‌ایم.
 
وی ادامه داد: همچنین یک مقدار از این مطالبات را شهرداری تهران می‌تواند با تهاتر انجام دهد که تا سقف نزدیک به 5 تا 6 هزار میلیارد تومان آن را پیش‌بینی کرد‌ه‌ایم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با دیون شهروندان از شهرداری تهران، عنوان کرد: بخشی از دیون مربوط به شهروندان است که املاک و اموال آنها در خیابان و معابر و بزرگراه‌هایی که از سوی شهرداری تهران احداث شده است قرار گرفته که آن هم در خود پروژه پیش‌بینی شده است.
 
چمران با بیان اینکه شهرداری تهران دیون دیگری غیر از این موارد ندارد، متذکر شد: پروژه‌هایی هم که شروع نشده، هنوز تأمین اعتبار برای آنها لحاظ نشده است.
 
وی در ارتباط با باغ مسکونی‌های شهر تهران، بیان کرد: تعداد زیادی از منازل تهران باغ است؛ منتهی داخل این باغ‌ها یک ساختمان مسکونی هم وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم آن خانه را نسازند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به دلیل تعدد این قبیل باغ‌های مسکونی نمی‌توانیم تمام آنها را خریداری کنیم، چراکه در این صورت باید بخش اعظمی از مناطق 1، 3 و 5 تهران را بخریم.
 
چمران در پایان تأکید کرد: در منطقه یک شهر تهران باغ‌های زیادی وجود دارد که در آن یک خانه وجود دارد و آن خانه هم می‌تواند ساخته شود، اما طبق ضوابط خاصی انجام می‌شود و آن ضوابط را هم ما تعیین کرده‌ایم.