به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز، این‌روزها جملات جدیدی از "خواری‌ها" به گوش می‌رسد پس از زمین‌خواری، دریا خواری و کوه خواری‌ حالا نوبت به کوچه خواری‌ و خیابان خواری رسیده است اقدامی که به گفته اهالی منطقه "ازگل" از سوی شهرداری در حال انجام است.
 
برای بررسی کوچه‌خواری به همراه عکاس به منطقه ازگل، کوچه باران رفتیم، کوچه‌ای که دیگر تابلویی نداشت، کانکس‌هایی مستقر بود،گود حدود یک متری در وسط کوچه رها شده و تمامی کوچه‌های منتهی به کوچه باران با گاردریل بسته شده بودند.
 
کوچه را با گاردریل بسته‌اند/برخورد بیل مکانیکی با برق فشار قوی

 خواری
 
عظیمی از ساکنان مجتمع 85 واحدی مجاور این کوچه معتقد بود، هنگامی که منزل خریداری شد اسم این معبر بنام کوچه باران بود که چند ماه بعد تابلوی این کوچه برداشته شد.
 
وی می‌گوید: این منطقه قبلا باغ بوده است که با تغییر کاربری انجام شده ساختمان‌های مسکونی در اینجا ساخته شد و سالیان سال است که قبض‌های، برق و آب و گاز ساختمان‌ها به نام کوچه باران صادر می‌شود.داستان از آنجا شروع شد که در روز 4 اردیبهشت ماه تیمی از شهرداری منطقه یک با بیل مکانیکی در حال کندن کوچه بودند که به برق فشار قوی برخورد می‌کنند و برق این منطقه کلا قطع شد.
 
عظیمی که از ساکنین قدیمی محله ازگل است گفت:‌قطع برق موجب شد که اهالی ساختمان به بیرون بیایند و علت را جویا شوند که متاسفانه هیچ یک از کارگران پاسخگو نبودند تا اینکه معاون شهردار ناحیه 9 شهرداری منطقه یک به محل آمد و دستور داد که کار در این کوچه متوقف شود.
 
وی ادامه داد: قبل از ترک محل توسط کارگران یکی از آنها قصد بستن کوچه با گاردریل را داشت که با ممانعت اهالی ساختمان گاردریل را بر زمین انداخت که با پای بنده برخورد و موجب مصدومیت بنده شد.
 
این ساکن محله می‌‌گوید: بعضی از کارگرانی که در آن روز در محل برای گودبرداری حضور داشتند معتقد بودند که این زمین شخصی و خریداری شده است.
 
تابلوی کوچه باران برداشته شده است
 

 خواری (3)
یکی دیگر از اهالی این محله می‌گوید: هنگامی که ساختمان مجاور این کوچه خریداری شد، این زمین به اسم کوچه باران نام گذاری کرده بودند و تابلو آن نیز نصب شده بود ولی پس از این حادثه رئیس ناحیه 9 شهرداری منطقه یک شهرداری تهران به ما اعلام کرد که این زمین از ابتدا متعلق به شهرداری تهران بوده است.
 
وی به گودبرداری روز 4 اردیبهشت، شهرداری در این کوچه اشاره کردو گفت: به فاصله حدود یک متر از سطح زمین شریان‌های اصلی آب، برق و گاز از این کوچه عبور کرده است که با برخورد بیل مکانیکی به کابل‌های برق یک ریشتر از 6 ریشتر آن قطع شده بود و ماموران برق که برای نصب آن آمده بودند اعلام کردند اگر دو ریشتر دیگر آن قطع می‌شد انفجار رخ می‌داد.
 
شهرداری تهران پاسخگو نیست
 
در ادامه خانم ابوالقاسمی از ساکنین این محله و مجتمع مسکونی مجاور کوچه باران ضمن تائید سخنان دیگر همسایگان افزود:امیدواریم با انعکاس این خبر شهرداری تهران پاسخگو باشد چرا که هنوز پاسخ قطعی به ما نداده‌اند که در این خیابان 12 متری چه پروژه مخفیانه ای در حال انجام است که نباید با خبر شویم.
 
کاربری غیر از فضای سبز برای این مکان غیر منطقی است
 
یکی دیگر از ساکنان این محل معتقد است: کاربری غیر از فضای سبز برای این مکان غیر منطقی است. با توجه به دستورالعمل‌هایی که اخیرا برای حفظ فضای سبز شهر تهران ابلاغ شده است بهتر است این گذر تبدیل به فضای سبز شود تا بافت قدیمی ازگل که در گذشته باغ بوده است نیز از بین نرود.
 
وی گفت:‌ نباید آزمایشگاه خاک در منطقه مسکونی ایجاد شود و می‌توانند در مناطق صنعتی و غیر مسکونی این اقدام را انجام دهند.
 
شهردار پاسخگو نبود/برای شهرداری تهران ساخت و ساز در گذر و معبر اقدام صحیحی نیست
 

 خواری (2)
برای دریافت پاسخ اهالی این محله با یزدانی شهردار منطقه یک تهران چندین بار تماس گرفت که متاسفانه وی پاسخگو نبود ولی موضوع از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت، اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران ،درباره این اقدام شهرداری اظهار داشت:‌با شهردار تهران و یزدانی شهردار منطقه یک در این خصوص گفت‌وگویی داشته‌ام.
 
وی گفت:‌از لحاظ فیزیکی آنجا معبر بوده است و برای شهرداری تهران ساخت و ساز در گذر و معبر اقدام جالبی نیست و باید کاربری مناسبی در آنجا در نظر بگیریم.
 
شاکری افزود: شهرداری تهران اعلام کرد یک کاربری مناسب برای این محله ایجاد می‌شود و کاربری آن نیز تجهیزات شهری و خدمات عمومی است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ذهنیت عمومی آنجا را سالیان سال گذر می‌داند و کار صحیحی نیست که در آنجا ساختمان ساخته شود و در منطقه یک نیز وضعمان خوب است نیاز به این ساخت و ساز نداریم.
 
وی گفت: در سامانه نیز آن فضا بعنوان تجهیزات شهری بوده است و سعی می‌شود در آنجا علاوه بر تجهیزات شهر فضای سبز نیز ایجاد شود.ما قبول می‌کنیم آنجا گذر بوده است و اینکه پس از سالها در آنجا ساخت و سازی انجام شود کار پسندیده‌ای نیست چراکه براساس آن گذر خانه ها ساخته شده‌اند.