‌‌به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر موحدی فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: آلرژن‌ها به‌ طور طبیعی موادی هستند که عموم مردم به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهند و درصدی از افراد هستند که به دلایل گوناگون دچار حساسیت می‌شوند. آلرژن‌ها شامل غذاها، داروها، نیش حشرات و... هستند.

وی اظهار داشت: شناسایی آلرژن‌های خوراکی یا فضای بسته با سهولت بیشتری انجام می‌شود. به این ترتیب با شناخت آلرژن مثلا نوعی غذای حساسیت‌زا برای فرد و حذف آن از رژیم غذایی واکنش به آلرژن قطع می‌شود.در مورد آلرژن‌های فضای بسته (محیط کار و محیط خانه) که ممکن است آلرژی به پرنده یا حیوان دست آموز خانگی باشد روش طبیعی حذف آلرژن از محیط است.

دکتر موحدی در ادامه با اشاره به انواع آلرژن‌ها تصریح کرد: حشرات به خصوص سوسکها آلرژی‌زا هستند. انواع دیگر آلرژن‌های فضای بسته مایت‌ها(یا هیره‌ها که بند پایانی به اندازه‌ی یک‌سوم میلی‌متر هستند که با چشم قابل دید نمی‌باشند)، کپک‌ها و قارچ‌ها می‌باشند که در محیط زندگی و کار می‌توانند وجود داشته باشند و حذف آن‌ها بسته به نوع آلرژن بسیار کمک کننده است.

وی بیان کرد: مثلا برای حذف مایت‌ها ملافه‌ها در دمای 60 درجه سانتی‌گراد حداقل هفته‌ای یکبار ضد عفونی شوند، محل خواب هفته‌ای دوبار با جارو تمیز گردد. همچنین رطوبت اتاق خواب باید کمتر از 60 درصد باشد.

این متخصص آسم و آلرژی عنوان کرد: از قرار دادن عروسک‌های پرزدار در اتاق کودکان و پرده‌های ضخیم پارچه‌ای و مبل‌های پارچه‌ای اجتناب کنید.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در بیشتر فصول سال دچار آلرژی هستند آلرژی آن‌ها از نوع فضای بسته یعنی به مایت‌ها و حشرات است و کسانی که فصلی دچار آلرژی می‌شوند به آلرژن‌های فضای باز مثل گرده‌های گیاهان حساسیت دارند.