به گزارش پارس به نقل از فارسمحمد اکبری در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره درد جلو زانو به ویژه موقع بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها اظهار داشت: سندروم درد جلو زانو در افراد جوان بین 20 تا 30 سال و در زنان شیوع بیشتری دارد، این افراد با خم کردن زانوهایشان، در قسمت جلو احساس درد می‌کنند.

وی ادامه داد: احساس درد به ویژه موقع بالا رفتن از پله‌ها یا فعالیت‌های شدید بیشتر است، زیرا استخوان کشکک و پایین ران که مفصل کشکک و استخوان ران را می‌سازد، دچار اختلال در حرکت می‌شود.

* نشستن نادرست دلیل ابتلا به سندروم درد جلو زانو

این فیزیوتراپیست گفت: سندروم درد جلو زانو علت مشخصی ندارد ولی عواملی مانند حالت‌های نادرست نشستن، بدشکلی‌های استخوانی و عدم تعادل نیروی عضلانی که در مفصل ران یا زانو است می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به این سندروم باشد.

* مراجعه به موقع موجب بهبودی فرد می‌شود

استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: اگر مبتلایان برای درمان به موقع مراجعه کنند، با اصلاح روش زندگی مبنی بر استفاده صحیح از مفاصل زانو و ران، تقویت عضلات ضعیف، اصلاح حرکتی مناسب بین کشکک و قسمت پایینی استخوان ران، این سندروم قابل درمان است.

مسئول کمیته دکترای حرفه‌ای انجمن علمی فیزیوتراپی ایران خاطرنشان کرد: درمان سندروم درد جلو زانو بستگی به شدت سندروم و همکاری فرد مبتلا دارد، معمولاً برای این افراد داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی و 5 تا 10 جلسه فیزیوتراپی تجویز و توصیه می‌شود.

*‌ عدم درمان فرد را مستعد ابتلا به آرتروز زودرس زانو می‌کند

وی ادامه داد: عدم درمان به موقع می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به آرتروز زودرس زانو کند. افرادی که برای درمان مراجعه نمی‌کنند، سریع‌تر و در سنین پایین به آرتروز زانو مبتلا خواهند شد.