به گزارش پارس به نقل از ایرنادکتر سید هاشم سید مهدی روز چهارشنبه در حاشیه دهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: 20 درصد سرطان های زنان سرطان سینه است و حدود سه تا پنج درصد زنان در طول زندگی با این بیماری رو به رو می شوند.

وی با بیان اینکه درصد ابتلا به سرطان سینه در کشور ما در حال افزایش است، افزود:حدود نصف جمعیت کشور ما زنان هستند بنابراین لازم است برای افزایش شاخص سلامت در کشور به موضوع پیشگیری از این سرطان بیش از پیش توجه شود.

وی در مورد ارتباط بین سرطان سینه و تعداد بارداری ها توضیح داد: اساس شکل گیری تومورهای سینه ارتباط فرد با هورمون استروژن است؛ هرچه سطح هورمون استروژن در زن ها به مدت طولانی بالا باشد احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان بیشتر می شود.

وی افزود:بنابراین در زمان های گذشته که تعداد زایمان ها بیشتر و مدت شیردادن مادر به فرزندان بیشتر بود میزان ابتلا به سرطان سینه نیز بسیار کمتر از زمان حاضر بود اما در حال حاضر به دلیل کاهش تعداد بارداری ها و زمان شیردهی این سرطان در بین زنان رو به افزایش است.

دهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران امروز بیست و یکم مرداد ماه با حضور جمعی از متخصصان و جراحان رشته های مختلف پزشکی در مرکز همایش های رازی آغاز به کار کرد.

در جریان برگزاری این کنگره از پروفسور محمد اسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان ایران به دلیل سال ها تلاش در زمینه شناسایی راه های پیشگیری و درمان بیماری سرطان در کشور تجلیل شد.

برگزاری کارگاه هایی در زمینه انواع سرطان ها و روش های تشخیص و درمان آنها به منظور افزایش سطح علمی متخصصان این رشته و همچنین برگزاری نمایشگاه جانبی با حضور حدود 50 شرکت فعال در زمینه تجهیزات پزشکی از جمله برنامه های این کنگره است.این کنگره بیست و سوم مرداد ماه پایان می یابد.