به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانسهیلا امینییان مشاور تحصیلی در خصوص برنامه ریزی مناسب گفت: این روزها معمولا بسیاری از افراد با کسری زمان روبرو هستند.به گونه‌ای که در انجام کارها از دایره زمان پارا فراتر می‌گذارند.در صورتی که ریشه در یک برنامه ریزی روزانه اشتباه دارد.

وی ادامه داد: یک برنامه ریزی مناسب دارای سه اصل مهم می‌باشد که عبارت‌اند از الویت بندی،‌ شناخت کامل از کار و در نهایت مهمترین اصل انگیزه هر فرد هدف است.

امینییان بیان کرد: تعداد معدودی از انسان‌ها در برنامه ریزی روزانه‌ی خود توجه‌ای به الویت بندی ندارند.به طبع کارهایی که مد نظر مخاطب می‌باشد با بی نظمی رو به رو می‌شود و زمان را از دست داده و خود را از دایره زمان بیرون تصور می‌کند.این گونه روش‌ها نه تنها جاده را برای رسیدن به اهداف مورد نظرش ناهموار می‌کند بلکه مخاطب خسته و عاجز از هر کاری می‌شود و با تکرار این برنامه ریزی نامناسب خواه ناخواه با گذشت زمان فرد خود را ناموفق تلقی می‌کند.

وی در خصوص الویت بندی تصریح کرد: افراد باید کاملا واقف در تعیین انجام کارهای خود باشند تا جایی که برای رفع کسری خود یک زمان خالی هم بگذارند.تنها دراین صورت برنامه خود را به صورت زنجیره‌ای به هم پیوسته انجام می‌دهد.

فکار مزاحم

این مشاور تحصیلی بیان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی وسایلی همچون موبایل، اینترنت، تلویزیون، بازی‌های یارانه‌ای و... باعث شده اکثریت مردم تحت تاثیر قرار بگیرند و متاسفانه تمرکز خود را از دست بدهند.البته ناگفته نماند برخی از مسائلی دیگری در طول روز برای فرد پیش می‌آید که سبب عدم تمرکز به کار معین می‌شود.

وی در خصوص عدم تمرکز ادامه داد: با توجه به اینکه خواه ناخواه ما با این افکار مزاحم سرو کار داریم بهتر است برای آن یک وقت تعیین کنیم و روی کاغذ افکار خود را (به صورت یک جمله) بنویسیم، بنابراین با نوشتن آن افکار مزاحم بعداز مدتی متوجه می‌شویم که موضوع مدنظر اهمیت داشته یا خیر.

وی خاطر نشان کرد: همان‌طور که می‌دانید خداوند هر انسانی را به گونه‌ای آفریده که هیچ کسی با دیگری از نظر عملکرد و افکار یکسان نیست، به عنوان مثال فردی تا مدت‌ها مشغول کار و درس و فارغ از خورد و خوراک از طرفی شخص دیگر در یک زمان معین اعلام خستگی می‌کند و قادر به ادامه‌ی انجام کار نیست.بنابراین افراد با شناخت خود،‌ برنامه ریزی مناسب‌، زمان‌بندی،‌ راه حل‌های کوچک و در نهایت هدف می‌تواند از یک برنامه ریزی مناسبی برخوردار باشند.