به گزارش پارس به نقل از تسنیم در طب سنتی برای زنان باردار باید‎‌ها و نباید‎‌هایی وجود دارد که رعایت آن برای داشتن زایمان مناسب توصیه می‌شود.

ــ بیماری‌های شدید مادر مثل تب شدید یا استفراغات شدید می‌تواند منجر به سقط شود یا گرسنگی شدید یا امتلای شدید یعنی درهم خوری بسیار زیاد نیز می‌تواند منجر به سقط شود (البته نه یک بار بلکه به‌طور مکرر اگر اتفاق بیفتد) به‌خاطر این که طبیعت بدن مادر را دچار اختلال می‌کند.

ــ در علل رحمی هم اگر مادری یک رحم خیلی مرطوبی داشته باشد, رطوبت رحم منجر می‌شود حمل نگیرد یا اگر صورت گرفت باعث می‌شود که زود از بین رود و سقط شود. همین رطوبت که منجر به ترشحات بیش از حد یا گشادی دهانه رحم شده, می‌تواند منجر به سقط شود.

ــ یک علت دیگر می‌تواند ریاح رحم باشد، ریاح یا نفخ یا بادی که در رحم است. البته همان‌طور که در معده یک جفت دارد و یک جای خالی دارد در رحم هم همین طور است, این هم مستعد تجمع نفخ است.

ــ تن‌ساز متخصص طب سنتی عنوان کرد: غم یا شادی بیش از حد خود از عوامل سقط جنین است؛ هرچند شادی بیش از حد کمتر منجر به سقط می‌شود ولی حکما جزو علل سقط مطرح کردند.

ــ اندوه بسیار نیز خود از عوامل سقط است, حتی در طب جدید ریلکسیشن هم جزو تدابیر بارداری است و در واقع محیط آرام و بدون تنش را برای مادر در نظر باید گرفت.