به گزارش پارس به نقل از تسنیمطب سنتی علمی پیشگیرانه است, رعایت اصول حفظ الصحه به افراد کمک می‌کند که تندرست باشند و بروز بیماری‌ها به حداقل برسد.

ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی عنوان کرد: از پدر علم طب محمد زکریای رازی نقل است که فرمودند: بدان که زیان‌بارترین کارها برای کبد, برهم خوری و عدم رعایت ترتیب غذاهاست همچنین نوشیدن آب در حالت ناشتا, پس از نزدیکی, پس از حمام و ورزش است چرا که کبد گرم شده و اشتیاق آن به آب بیشتر می‌شود به همیم دلیل دریافت سریع آب موجب سردی شدید کبد می‌شود.

به گفته وی همچنین بوعلی سینا فرموده‌اند که مهمترین اصول تندرست ماندن سه چیز است: ورزش کردن, رعایت اصول خوردن و آشامیدن و رعایت شرایط درست خوابیدن.

13940521102526265861963

مزاج شناسی

- اگر در انجام فعالیت‌ها و حرف زدن کند هستید, بدنتان کمی چاق و پف آلود, سفید و مرطوب است و آب دهانتان زیاد, هضم‌تان کند است. آرام و صبور هستید و احساس سلامت کلی را دارید به احتمال زیاد سرد و تر هستید.

-اگر زودجوش و اجتماعی, بدن گوشتی و عضلانی و درشت چثه هستید, دهانتان مرطوب, بدنتان گرم و چهره تان سرخ رنگ و خوابتان عمیق است و احساس سلامت کلی را دارید به احتمال زیاد مزاجتان گرم و تر است.

-اگر در انجام امور حساس رقیق و کمی با وسواس هستید خوابتان کم است و فکر و خیالاتتان زیاد بوده و علاقمند به تفکر و درون گرا هستید؛ لاغر اندام و دارای موهای ضخیم و پر پشتی دارید و احساس سلامت کلی را دارید به احتمال زیاد مزاجتان سرد و خشک است.

-اگر حرکات و رفتارتان سریع است،زود خشمگین و زود آرام می شوید، بدنتان گرم، دهانتان خشک، عرق و ادرارتان پررنگ و تند بو است،کم خواب و لاغر اندام هستید واحساس سلامت کلی دارید،به احتمال زیاد ،مزاجتان گرم و خشک است.