به گزارش پارس به نقل از ایسنا دکتر علیرضا زالی در آیین تجلیل از پزشکان فرهیخته حامی سازمان بهزیستی کشور ضمن تبریک هفته دولت، روز پزشک و هفته کرامت گفت: بهزیستی بیش از هر نهاد دیگری با واژه کرامت به صورت ملموس و معنایی تنیده شده است و کرامت انسانی و اجتماعی واژگان مهمی هستند که بخشی از بنای انقلاب بر تحقق این پایه‌ها استوار بود.

وی افزود: سازمان بهزیستی نهال انقلاب اسلامی است و اینکه امروز قامتش سرافراز است، نشان‌دهنده آن است که به خوبی مسیر استقرار یک نهاد حمایتی را طی کرده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه ما حتما باید عدالت را در همه ابعاد و فصول اجتماعی ببینیم، گفت: در دهه پیشرفت، توسعه و عدالت قرار داریم. امروز جامعه پزشکی یک رسالت تاریخی برعهده دارد که آن مسوولیت اجتماعی است. یکی از مباحث جوامع در حال توسعه وجود تضادها و پیچیدگی‌ها در جامعه است.

زالی ادامه داد: در دنیا در دهه‌های گذشته مسوولیت‌پذیری صرف را برای پزشک تعریف می‌کردند، اما امروز یک پزشک پنج ستاره علاوه بر آنکه باید بر آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای حوزه‌اش تسلط داشته باشد، باید در زمینه مسوولیت‌پذیری اجتماعی هم گام‌های موفقی برداشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر پزشکی در روستا کار می‌کند و دغدغه معیشت مردم آن روستا را نداشته باشد از منظر تعاریف نوین پزشکی یک پزشک پنج ستاره محسوب نمی‌شود، گفت: به قدری مسائل اجتماعی و سلامت مردم در هم تنیده شده که یک پزشک نمی‌تواند در بستری که مولفه‌های اجتماعی در آن اثر نداشته باشد، طبابت کند. بهزیستی محملی است که جامعه پزشکی می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه به تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بهزیستی در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: در تلاش هستیم ظرفیت جامعه پزشکی را در اختیار بهزیستی قرار بدهیم. نباید به سمت الگوهای غربی برویم بلکه باید رابطه پزشک و بیمار به سمت حکمت‌مداری حرکت کند و دعا کنیم روزی فرا رسد که مطب پزشکان ما دارالشفای مردم باشد.