به گزارش پارس به نقل از ایرنا از جمعیت هلال احمر، علی اصغر احمدی در دیدار با نزار الیازجی، وزیر بهداشت سوریه، گفت: سوریه با ایران در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق در ذهن ملت ایران به یادگار، باقی مانده است.

وی با اشاره به کمک های امدادی هلال احمر ایران به مردم سوریه اضافه کرد: هلال احمر ایران در سال های گذشته براساس توان خود کمک های دارویی، غذایی، البسه، چادر را برای مردم سوریه ارسال کرده اما حجم خسارات وارده به مردم این کشور به قدری زیاد است که کمک ها باید همچنان ادامه داشته باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: آماده کمک به مردم سوریه در زمینه ارائه آموزش های تخصصی و همچنین آموزش های امدادی و سایر موارد به مردم سوریه هستیم.

**بخشی از محموله ارسالی هلال احمر ایران برای در اختیار مردم یمن قرار نگرفته است

احمدی با تاکید بر اینکه حوادث به وقوع پیوسته در عراق و یمن بسیار تاسف بار است، تصریح کرد: هلال احمر ایران کمک هایی را برای مردم یمن ارسال کرده که بخشی از این کمک ها هنوز به دست مردم یمن نرسیده است.

به گفته وی، ارسال کمک های امدادی برای مردم مظلوم یمن با تبعیض صورت می گیرد و بسیاری از مردم جنگ زده این کشور از دریافت کمک های بشر دوستانه و امدادی محروم مانده اند.

**کارخانجات تولید داروی هلال احمر، توانایی های قابل توجهی برای تامین داروی مورد نیاز سوریه دارند

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی کارخانجات تولید داروی هلال احمر ایران برای تامین داروهای مورد نیاز مردم سوریه، تاکید کرد: کارخانجات تولید داروی هلال احمر توانایی و ظرفیت بسیار بالایی در تامین داروها دارند که در این زمینه آمادگی تولید داروهای مورد نیاز سوریه را داریم.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ایران تجارب گسترده ای در زمینه پاسخگویی به حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و فعالیت های جوانان و داوطلبان و موضوعات بهداشتی دارد که می تواند در این زمینه تجارب خود را در اختیار دولت سوریه قرار دهد.

به گفته احمدی، وزیربهداشت سوریه با وزیر بهداشت ایران دیدار داشتند و براساس این دیدار هر توافقی که صورت بگیرد، هلال احمر آماده است براساس آن ارائه کمک های خود را ادامه خواهد دهد.

وی تصریح کرد: ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز خود از اصحاب بهداشت و درمان کشور است و تاکید داشت تا هلال احمر ایران در تمامی زمینه ها، خصوصا در زمینه بهداشتی و درمانی بیش از پیش در خدمت مردم سوریه باشد.

**حمایت از مردم سوریه براساس تفاهم نامه همچنان پابرجاست

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص تفاهم نامه میان هلال احمر ایران و هلال احمر سوریه، اذعان داشت: از نظر جمعیت هلال احمر ایران اجرای تفاهم نامه پا برجاست و براساس آن ارائه خدمات به مردم سوریه همچنان ادامه دارد.