به گزارش پارس، دکتر سید امیر محسن ضیائی در دیدار با اودلیسه نورهیم سفیر نروژ در تهران، در پاسخ به سئوال وی مبنی بر میزان آمادگی هلال‌احمر برای مقابله با زلزله احتمالی تهران توضیح داد: به این منظور تمهیداتی در مناطق مختلف تهران در نظر گرفته شده تا در صورت بروز سانحه و در نخستین دقایق بتوان امدادرسانی کرد.
 
وی افزود: از آنجا که در صورت رخداد حادثه کمک افراد به یکدیگر از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا باید خود افراد به هم کمک کنند؛ بر این اساس اقداماتی برای آموزش و افزایش توانمندی افراد جامعه با ارائه آموزش‌های همگانی در نظر گرفته شده است.
 
ضیائی با ارائه توضیحاتی در زمینه فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در حوزه های امداد و نجات، داوطلبان، جوانان، توانبخشی و …، گفت: تعداد زیادی از جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هستند و فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند.
 
وی همچنین به همکاری‌های هلال‌احمر ایران با جمعیت صلیب سرخ نروژ از جمله شرکت در نشستهای مراقبتهای بهداشتی در معرض خطر اشاره و ظهار کرد: به علاوه در گذشته صلیب‌سرخ نروژ همکاری‌های خوبی به ویژه در زلزله بم با ایران داشته است.
 
هلال‌احمر ایران کمک‌های خوبی به نیازمندان سایر کشورها داشته است
 
اودلیسه نورهیم سفیر نروژ در تهران هم در این دیدار با تبریک انتصاب دکتر ضیائی به سمت ریاست جمعیت هلال‌احمر ایران، گفت: جمعیت هلال‌احمر ایران بسیار قوی و شناخته شده در سطوح داخلی و بین‌المللی به ویژه در حوزه امدادرسانی است و تاکنون کمک‌های خوبی به نیازمندان سایر کشورها به‌ویژه به آوارگان سوریه و عراق داشته است.
 
وی با اظهار تمایل به استفاده از تجارب ایران در کمک به آوارگان سوری در عراق و لبنان، از هلال‌احمر ایران درخواست کرد تا برای توانمند کردن پرسنل سفارت نروژ، تجارب خود را در اختیار آنها قرار دهد.
در این دیدار از سفیر و صلیب‌سرخ نروژ دعوت شد تا در نشست کاهش خطرپذیری سوانح در مناطق شهری که در تهران برگزار خواهد شد، شرکت کنند.