به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد فرهادی در نامه های جداگانه به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و رئیس هلال احمر سوریه ضمن محکوم کردن ربوده شدن اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه بهمراه یک نفر از داوطلبان هلال احمر سوریه آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را برای هرگونه همکاری در خصوص پیگیری سرنوشت روبوده شدگان اعلام داشت.

در این راستا در نامه های جداگانه رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به پیتر مورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و شیخ عطار، رئیس هلال احمر سوریه آمده است: مطلع شدیم که ۶ عضو کمیته بین المللی صلیب سرخ در سوریه به همراه یک نفر از داوطلبان هلال احمر عربی سوریه به هنگام انجام فعالیت های بشردوستانه خود در شمال غربی سوریه توسط افراد مسلح و ناشناس روبوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پیام خود افزوده است: مطابق ماده ۳ مشترک کنوانسیون های چهارگانه ژنو و قواعد عرفی حقوق بین الملل روبودن نیروهای امدادی بشردوستانه نه تنها نقض حقوق بین المللی بشروستانه محسوب می شود بلکه تاثیر منفی نیز بر اقدامات بشردوستانه و کمک به اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر خواهد داشت.

فرهادی در پیام خود با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر این اقدام را محکوم می کند افزود: جمعیت هلال احمر ایران با تاسف و نگرانی سرنوشت این افراد را دنبال می نماید و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام می دارد.

وی در پایان اعلام داشت: از جانب خود و کلیه کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با شما و خانواده های افراد ربوده شده همدردی کرده و صمیمانه آرزو می کنیم همکاران ما در کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه هر چه زودتر آزاد شده و بتواند به فعالیت های بشر دوستانه خود ادامه دهند.