به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانافراد غالبا به محیط اسیدی قلیایی بودن خون خود توجهی نمی کنند و بسیاری از آنها این آگاهی را ندارند که یک PHمناسب برای سلامت بدن نقش بسیار حیاتی دارد. درک این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که یک PH متعادل از درون بدن را محافظت کرده و اجازه نمی دهد که بیماری ها ریشه دار شوند. عدم تعادل محیط اسیدی و قلیایی بدن باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و بافت و اندام ها را به خطر می اندازد.

گفتنی است؛ که PH پتانسیل هیدروژن بوده و عدد 7 برای آن حالت خنثی را نشان می دهد. همچنین سالم ترین میزان برای PH این است که کمی قلیایی بوده و چیزی حدود 7.365 باشد.

باید گفت زمانی که بدن بیش از حد اسیده شود باعث می شود که مواد معدنی از استخوانها، سلول ها و اندام ها و بافت ها گرفته شود.

از جمله مواردی که باعث اسیدی شدن بدن می گردند عبارت است از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها، فیبر ناکافی، عدم تحرک و ورزشهای بیش از حد، مصرف بی رویه گوشت و عذاهای پردازش شده، شیرین کننده های مصنوعی ، استرس مزمن، هورمون موجود در غذاها و لوازم بهداشتی- آرایشی.

متاسفانه بالا بودن سطح اسید بدن تلفات بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به آلرژی، آسم،

ورم مفاصل، خستگی، سرماخوردگی و بیماریهای مکرر، نقص ایمنی، مشکلات هورمونی، سردرد، التهاب، درد مفاصل و عضلانی، پیری زودرس، آسیب قلب و عروق و سنگ کلیه اشاره کرد.

سعی کنید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود گنجانده و به قلیایی شدن بدن خود کمک کنید.

از جمله این مواد می توان به بادمجان، چغندر، کلم، کرفس، هویج، کلم بروکلی، کاهو، لوبیا و نخود سبز، پیاز، سیر و انواع سبزیجات ، همچنین میوه هایی نظیر سیب، آوکادو، انجیر، نارگیل، خربزه، گیلاس، موز و طالبی اشاره داشت.