به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران استان اردبیل اظهار کرد: دولت روی اصلی‌ترین مباحث در این موضوع دست گذاشته که از طرفی پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان رونق مضاعفی به خود گرفته و در کنار آن امر تسهیل صدور مجوزها و امکان جذب سرمایه‌گذاری‌ها به بهترین شکل و مطلوب‌ترین وضعیت فراهم آید.

وی با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی استان با کمبود نقدینگی و چالش جدی عدم تزریق سرمایه‌ در گردش روبه‌رو هستند، تصریح کرد: ما در این جلسات که با پرونده‌های متعددی از مشکلات و درخواست‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی روبه‌رو هستیم، تلاش جدی و پیگیرانه بر این است تا با راهکاری مناسب و قانونی بتوانیم این واحدهای تولیدی را از وضعیت رکود خارج کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: امیدواری‌ها در هفته‌های اخیر بعد از توافق هسته‌ای و بهبود روابط اقتصادی با کشورهای دیگر فراهم آمده و تمام سعی و تلاش بر این است تا بتوان مشکلات به وجود آمده را در این زمینه برطرف کرده و امکان توسعه حقیقی را فراهم کرد.

پیرمؤذن افزود: در حل مشکلات اساسی این واحدها به همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و تعامل بانک‌ها بیش از گذشته نیاز داریم چرا که اگر از تولید و سرمایه‌گذاری حمایت نشود امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تسهیل شرایط مطلوب برای اشتغال مولد فراهم نمی‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به راحتی می‌توانیم استان اردبیل را در همه جنبه‌های اقتصادی متحول کرده و امکان تحرک‌بخشی بیشتر را در حوزه‌های مختلف شاهد و ناظر باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل اضافه کرد: اتاق بازرگانی نیز به عنوان حامی بخش خصوصی هم در جلسات گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی و هم کمیته حمایت قضایی سعی دارد به صورت منطقی مدافع حق و حقوق فعالان اقتصادی و بنگاه‌های عظیم تولیدی باشد تا نفس این واحدها به شمارش نیفتد.

پیرمؤذن ضرورت همدلی مردم و مسئولان را در سال مزین به همدلی و هم‌افزایی دولت و ملت در حل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی استان یادآور شد و ادامه داد: فضای رکود، تعطیلی و کم تحرکی اقتصادی به نفع هیچ کس نیست.