به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه در خصوص رعایت نکات تغذیه ای برای نوجوانان و روزه اولی ها تصریح کرد: از آنجایی که نوجوانان و روزه اولی‌ها در سنین حساسی از نظر رشد قرار دارند و همچنین افراد اعم از دختر و پسر در این سنین تحریک بالایی دارند و کمتر به رعایت رژیم غذایی صحیح توجه دارند و با توجه به اینکه چند سال اخیر ایام روزه‌داری در ساعات طولانی از روز واقع شده است و ایام گرمی از سال را شامل می‌شود. 

به همین جهت متخصص تغذیه توصیه‌هایی لازم برای این دوران به شرح زیر ارائه داد. 

در نوجوانان به این خاطر که تحرک و فعالیت‌های زیادی دارند درنتیجه آب بیشتری از دست می‌دهند پس باید به میزان کافی از آب و مایعات استفاده کنند چرا که عدم آب کافی بدن باعث خستگی، بی‌حوصلگی،افت فشار می‌شود. پس حتما 8-12 لیوان آب باید در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند.

 از دیگر مسائل مهم مورد نظر مصرف سحری است، فرح بخش در این باره می گوید: در این سنین نوجوانان به خواب تمایل بیشتری دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند از وعده سحری اجتناب کنند اما عارضه جانبی این کار این است که بدن وارد فاز قحطی‌ می‌شود.

متخصص تغذیه در پایان افزود: رعایت رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی‌ها هم از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مواد به دلیل ترکیبات موجود در آن به ویتامین و املاح کمک می‌کند و میزان استاندارد آن3-4 واحد میوه و 3-5 واحد سبزی است.