به گزارش پارس به نقل از فارس حسین احمدی‌نیاز، وکیل 16 دانش‌آموز شین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که «آیا در پرداخت مستمری به دانش‌آموزان شین‌آبادی مشکلی به وجود آمده است؟»، اظهار داشت: یک اختلافی اکنون بین خود شین آبادی‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه برخی درصد سوختگی بیشتر و برخی درصد سوختگی کمتری دارند و این موضوع منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: در مجموع 26 دانش‌آموز هستند و این مستمری بین تمام آنها تقسیم خواهد شد که در این بین از عملکرد برخی والدین راضی نیستم.

احمدی‌نیاز با بیان اینکه در سال گذشته تلاش کردیم تا این مستمری در ردیف بودجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دستور پرداخت این مستمری که ورای مبلغ دیه، درمان و آموزش فراهم شده است توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شد تا مرحمی بر درد این دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان باشد.

وکیل تعدادی از دانش‌آموزان شین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که «آیا این مستمری به صورت مادام‌العمر خواهد بود؟»، تصریح کرد: بله، این مستمری مادام‌العمر است و دولت مبلغ هشت میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است.

وی افزود: مستمری دانش‌آموزان در هر ماه از سود این هشت میلیارد تومان پرداخت خواهد شد که در مجموع ماهانه به هر یک از 26 دانش‌آموز شین‌آبادی مبلغ 600 هزار تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: خانم آمنه راک که یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آبادی است میزان سوختگی بیشتری نسبت به بقیه دارد و پدرش گفت که درصد سوختگی دختر من بیشتر است و باید به تناسب این سوختگی مستمری بیشتری دریافت کنیم.

احمدی‌نیاز در پاسخ به این پرسش که «آیا از نظر قانونی می‌شود کاری انجام داد تا افرادی که سوختگی بیشتری دارند، مستمری بیشتری دریافت کنند؟»، گفت: این خسارت را می‌توان از جاهای دیگر و طرق دیگر جبران کرد و دولت باید برای آن مکانیزمی تعریف کند.

وی با بیان اینکه دولت در 2 سال اخیر برای احقاق حقوق دانش‌آموزان شین‌آبادی همراهی کرد، عنوان کرد: یک بخش حقوقی با عنوان «خسارت معنوی» وجود دارد یعنی اینکه این بچه‌ها مانند آمنه راک دچار حادثه شدید شدند و در آینده این جامعه گوشه نشین می‌شوند. جبران ضرر و زیان این قضیه چگونه خواهد بود، که پرداخت مستمری بخشی از این ضرر و زیان است.

وکیل تعدادی از دانش‌آموزان شین‌آبادی افزود: دولت از نظر آموزش، درمان و دیه ورود پیدا کرد و در نهایت هم بحث پرداخت مستمری مطرح شد و نتیجه داد زیرا پیش از مستمری قرار بود این دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرند که در آن صورت ماهانه 50 هزار تومان مستمری دریافت می‌کردند در حالی که اکنون ماهانه 600 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «شنیده می‌شود که برخی خانواده دانش‌آموزان از باز کردن حساب برای دریافت مستمری خودداری می‌کنند، آیا این موضوع صحت دارد؟»، گفت: اطلاعی از نظر باز نکردن حساب برای مستمری ندارم.

احمدی‌نیاز تصریح کرد: دستور پرداخت مستمری صادر شده است و از امروز این 600 هزار تومان طی یک فرایند قابل دریافت است، اما معتقدم که دانش‌آموزان حادثه دیده بیشتر مانند آمنه راک با افرادی که خراش جزئی دارند متفاوت هستند.