به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران  محسن خوش نیت فوق تخصص غدد درون ریز بیان کرد: تغییرات رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی در ماه رمضان اغلب با کاهش دریافت غذا و کاهش وزن همراه است و بطور معمول کاهش وزن حدود دو کیلو گرم و یا کمتر طی این ماه ایجاد می‌شود.

وی افزود: بعلاوه افراد دارای اضافه وزن نسبت به افراد با وزن طبیعی و یا کم وزن بیشتر وزن کم می‌کنند، به عبارت دیگر افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند بیشتر تمایل دارند که با رعایت رژیم غذایی مناسب در ماه رمضان وزن خود را کم کنند البته این گفته در مورد همه صدق نمی‌کند حتی ممکن است برخی افراد به دلیل پرخوری در ماه رمضان دچار افزایش وزن نیز شوند.

خوش نیت ادامه داد: کاهش کالری دریافتی به میزان 30-40 درصد برای افراد چاق و غیر چاق فواید زیادی دارد و محدودیت‌های رژیمی و یا گرسنگی متناوب مانند روزه داری منجر به افزایش طول عمر و مهار فرآیندهای مربوط به بیماری‌هایی مانند سرطان دیابت، قلبی و عروقی و بیماری‌های سیستم عصبی می‌شود.

خوش نیت خاطر نشان کرد: درصورتیکه روزه داری ماه رمضان با کاهش متوسطی در کالری دریافتی همراه باشد و این کاهش کالری دریافتی درایام پس از ماه رمضان نیز حفظ شود اثرات مفیدی در کاهش انواع مختلف بیماری‌ها و افزایش طول عمر خواهد داشت.