به گزارش پارس به نقل از نوچه همه‌ی ما از فواید بی‌شمار موز آگاهیم، میوه‌ای خوشمزه، سالم و نه چندان گران‌قیمت. موز منبعی غنی از ویتامین ب۶، پکتین و پتاسیم است. اما آیا می‌دانستید که پوست موز هم می‌تواند به اندازه‌ی خود میوه مفید باشد؟ پوست موز سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین ب است و خواص مختلفی نیز دارد:

سفید کردن دندان‌ها: سفید کردن دندان با استفاده از پوست موز یکی از ایمن‌ترین و بی‌خطرترین شیوه‌های سفید کردن دندان‌ها است و خشونت و مضرات دیگر مواد سفیدکننده را ندارد. این خاصیت سفیدکنندگی به دلیل وجود پتاسیم است. برای سفید کردن دندان‌هایتان با استفاده از پوست موز کافی است تنها به مدت دو دقیقه قسمت داخلی آن را به روی دندان‌هایتان بکشید تا جرم و لکه‌های سطحی را از میان برده و موجب درخشش و زیبایی دندان‌ها شود.

از بین بردن زگیل: کشیدن تکه‌ای از پوست موز روی زگیل یا ثابت کردن آن روی محل قرار گرفتن زگیل با استفاده از چسب‌زخم در طول شب می‌تواند به از میان رفتن آن کمک کند.

کاهش آکنه: اگر از امتحان کردن انواع مختلف درمان‌ها و محلول‌ها برای رهایی از آکنه خسته شده‌اید می‌توانید پوست موز را امتحان کنید. کافیست تنها به مدت ده دقیقه قسمت داخلی پوست موز را روی محل جوش‌ها بکشید تا ویتامین‌ها و مواد مغذی توسط پوست جذب شوند؛ بلافاصله بعد از این کار صورتتان را نشویید و حدود نیم ساعت صبر کنید تا مواد مفید و ویتامین‌ها کاملاً جذب پوست شوند.

پولیش طبیعی: از پوست موز می‌توان برای پولیش کردن و برق انداختن مواد مختلفی از چرم گرفته تا نقره و کفش استفاده کرد. تنها کافیست قسمت داخلی پوست موز را روی سطح موردنظرتان بکشید و بعد آن را با پارچه‌ی نرمی تمیز کنید. برای تمیز کردن سطح CD یا DVD نیزمی‌بایست پوست موز را به صورت دورانی روی آن کشیده و سپس آن را با پارچه ی تمیز و مایع شیشه پاک‌کن تمیز کنید.