به گزارش پارس به نقل از فارس حمید افراسیابی گفت: برای رفع خروپف که معمولاً برای فرد و اطرافیان آزاردهنده می شود از دیدگاه طب سنتی راهکارهایی وجود دارد.مثلاً اولین قدم کاهش وزن است چون ثابت شده کاهش وزن در کاهش خروپف موثر است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل خروپف انسداد مجاری تنفسی است و یکی از عوامل موثر در آن مصرف سیگار است بنابراین بهتر است این افراد سیگار را ترک کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: از مصرف قرص‌های خواب‌آور و آرامبخش مثل آنتی‌هیستامین‌ها خودداری کرده چون این داروها مجرای هوا را تنگ می‌کنند و بهتر است از خوردن قهوه و غذاهای سنگین قبل از خواب پرهیز کرد.

افراسیابی افزود: بنابراین تغذیه مناسب و حفظ وزن مناسب در کاهش خروپف موثر است.همچنین یکی دیگر از راهها خواب کافی و به موقع است.

وی تصریح کرد: می توان گرفتگی بینی را اگر به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی مسدود شده برطرف کرد و خروپف را کاهش داد که می توان از قطره های مخصوص بینی یا دهانشویه استفاده کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: بالش هایی که خیلی نرم هستند باعث خروپف می شوند بنابراین این افراد می توانند تعدادی بالش زیر سر خود بگذارند تا سر کمی بالاتر باشد و تنفس راحت‌تر انجام شود و بهتر است این افراد به پهلو بخوابند.