به گزارش پارس به نقل از ایسنا به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، اگرچه به صورت علمی و کتابی ثابت نشده اما به نظر می‌رسد که عصبانیت به طور مستقیم بر ایجاد بیماری خودایمنی ام.اس اثرگذار است؛ بویژه آن‌که مشخص شده عصبانیت باعث تشدید علائم در بیماران مبتلا به MS می‌شود.

دکتر مهردخت مزده افزود: ام‌اس یک بیماری خود ایمنی است و نمی‌توان گفت میزان شیوع این بیماری افزایش یافته بلکه باید گفت توجه و آگاهی مردم به بیماری و مراجعه به پزشک بیشتر و تشخیص بیماری نیز از سوی پزشکان بسیار بهتر شده است.
وی تصریح کرد: ادعا شده است که عوامل محیطی، ژنتیکی، سابقه فامیلی، عفونت‌های دوران کودکی و بیماری‌های درگیر کننده سیستم ایمنی بدن همگی در ایجاد بیماری ام اس تاثیر گذارند و برخی می‌گویند هر چه از خط استوا دورتر شویم میزان شیوع ام.‌اس بیشتر می‌شود، اما نتیجه قطعی علمی برای این نظریه وجود ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: علائم هشدار دهنده در ابتلاه به بیماری ام‌اس نظیر اختلال دید، اختلال در اجابت مزاج، تعادل، راه رفتن، اختلالات حسی، تاری دید و در مواردی دوبینی و از بین رفتن دید چشم برای مدتی باید مورد توجه قرار گیرد. علائم یاد شده ممکن است موقتی یا دائمی باشد به طوری که بروز این علائم در فرد موجب آزار بیمار می‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب درباره تغذیه بیماران مبتلا به ام اس گفت: باید غذای مصرفی بیماران کم نمک باشد، میوه و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود بگنجانند، از مصرف چهار مغز غافل نشوند، لوبیا و اسفناج مواد مفیدی برای این بیماران است و توصیه می‌شود روغن مورد استفاده نیز مایع و آفتابگردان باشد.